Mikojan-Gurevič MiG-1 AM-37

Mikoyan-Gurevich MiG-1 AM-37
Микоян-Гуревич МиГ-1 АМ-37
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-1 (motor AM-37) Mikoyan-Gurevich MiG-1 (with engine AM-37)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-1 (c моторoм АМ-37)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-08.12.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1940-08.12.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze
První vzlet:
Maiden Flight:
06.01.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2398 kg 5287 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3300 kg 7275 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m 33ft 5,56in
Délka:
Length:
8,155 m 26ft 9,06in
Výška:
Height:
3,325 m 10ft 10,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,44 m2 187.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
189,202 kg/m2 38.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-37 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k) a 1 030 kW (1 400 k) v h= 5 800 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-61AP s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m.
Mikulin AM-37 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,381 hp at 2,050 rpm for také-off and 1,381 hp at 19,030 ft,
driving a three-blade VISh-61AP metal variable-pitch propeller of the diameter 9ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
360 l 79.2 UK gallons (92.1 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
660 km/h v 5800 m 410.1 mph in 19029 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
580 km/h v ? m 360.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý.
Pumový náklad: ?
One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun mounted in through the shaft and
Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in the fuselage.
Bomb load: ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
www.topedge.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1am37.html
archiv autora

Mikojan-Gurevič MiG-1 AM-37 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-AM-37-t141258#458063 Verze : 0

MiG-1 s motorem Mikulin AM-37




Koncem roku byl prohlášen motor Mikulin AM-37 za způsobilý pro montáž do ověřovacích typů letadel. Tento motor sliboval vyšší výkon a jednostupňový a jednorychlostní kompresor ubral na výškovosti motoru. OKB 155 Mikojana a Gereviče dostala pokyn, aby tento motor zastavěla do svého MiGu-1. Pro zástavbu byl vybrán druhý prototyp (I-200.02), samotná zástavba nebyla příliš složitá, kromě nového motoru byly instalovány účinnější chladiče chladící kapaliny i motorového oleje. Celá přestavba byla dokončena 8. prosince 1940. Letoun dostal také novou vrtuli VIŠ-61AP.
První vzlet byl proveden 6. ledna následujícího roku. Během prvního letu bylo zještěno, že chod motoru je tvrdý a ve výšce větší než 4 000 m dochází k velmi silným vibracím. Prototyp byl odeslán do motorkářského závodu č. 24, který byl také moskevský, zde motoráři odstraňovali nedostatky, ale testy letouny nebyly dokončeny, protože 7. května letoun havaroval pro poruchu motoru, letoun byl zničen a práce ukončeny. Vývoj motoru byl ukončen po vyrobení několika desítek motorů, protože nastala potřeba motorů AM-38.


Použité prameny:
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1am37.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-1-AM-37-t141258#458070 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více