Název: Name: | Pašinin I-21 (2. prototyp) | Pashinin I-21 (2nd prototype) |
Originální název: Original Name: | Пашинин И-21 (второй) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-18.08.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-18.08.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (2nd prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2670 kg | 5886 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 9,000 m | 29ft 6in |
Výška: Height: | 3,240 m | 10ft 7,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,80 m2 | 170.07 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 168,987 kg/m2 | 34.61 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá kovová stavitelná. | Klimov VK-105P twelve-cylindr liquid-cooled vee engine rated at 1,089 hp for take-off. 1,089 hp at 6,562 ft and 1,036 hp at 13,123 ft at 2,700 rpm, driving a three-blade variable-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | 88 UK gallons (105.7 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 573 km/h v 5000 m | 356 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 21,0 m/s | 4133.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10600 m | 34777 ft |
Dolet: Range: | 760 km | 472.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MP-6 ráže 23 mm v ose vrtule, 81 nábojů a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý s 500 náboji. | One fixed forward-firing 0.906 inch MP-6 cannon firing through propeller hub with 81 rounds and two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns above engine, 500 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Druhý prototyp měl upravena křídla tak, že od poloviny rozpětí byla mírně šípovitá, tím bylo dosaženo vyšší stability letounu. | The second prototype featured litle remodeling of the wings and sweeping back the leading edges to improve stability. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, London, Salamander Books Ltd., 2002, ISBN 1-84065-269-1. L+K č. 24/1978, Letadla 39-45, Pašinin I-21, Václav Němeček www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/i21.html http://www.airpages.ru/ru/i21.shtml www.aviarmor.net http://bcnh.narod.ru/i180/4.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |