Název: Name: | RWD-8 pws | RWD-8 pws |
Originální název: Original Name: | RWD-8 pws | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1938 Podlaska Wytwórnia Samolotów SA, Biała Podlaska DD.MM.1935-DD.MM.1935 Prva srpska fabrika aeroplana Živojin Rogožarski AD, Beograd DD.MM.1935-DD.MM.1935 Őhu- ja Gaasikaitse Liidu töökoda, Tallinn | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | PWS: ~420 RWD-8 pws 50 RWD-8 pws Rogožarski: 3 ŐGL: 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 500 kg | 1102 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 750 kg | 1653 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,00 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 8,00 m | 26ft 2,95in |
Výška: Height: | 2,30 m | 7ft 6,54in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,50 m2 | 209.9 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 38,3 kg/m2 | 7.84 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | PZInż. Junior - řadový čtyřválec o síle 81 kW/110 k dvoulistá dřevěná vrtule Szomański | PZInż. Junior, power 108 hp Szomański two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 75 l RWD-8a: 95 l pomocná nádrž | 16.5 Imp gal / 19.8 US gal RWD-8a: 20.9 Imp gal / 25.1 US gal auxiliary tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 170 km/h v ? m | 105.6 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v ? m | 87 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,0 m/s | 787.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4200 m | 13780 ft |
Dolet: Range: | 435 km | 270.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 10001) km | 621.4 1) mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) Platí pro verzi RWD-8a V roce 1934 postaveno 31 kusů pro vojenské letectvo V roce 1935 98 kusů pro vojenské letectvo a 29 kusů pro Ministerstvo komunikací V roce 1936 13 kusů pro vojenské letectvo a 110 kusů pro Ministerstvo komunikací V roce 1937 78 kusů pro vojenské letectvo a 37 kusů pro Ministerstvo komunikací V roce 1938 50 kusů pro vojenské letectvo a 21 kusů pro Ministerstvo komunikací Vojenská evidenční čísla 34.1-34.467 Známá evidenční čísla verze RWD-8apws: 34.256, 34.258-260, 34.269, 34.355-377, 34.385, 34.388-391, 34.400, 34.453 | - |
Zdroje: Sources: | Glass, Andrzej. Samolot szkolno-łącznikowy RWD-8, TBiU 72. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1981. ISBN 83-11-06640-X. Dulęba, L.; Glass, A. Samoloty RWD. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0315-3. Morgała, Andrzej: Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003 |