Jakovlev Jak-7UTI

Yakovlev Yak-7UTI
Яковлев Як-7УТИ
     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-7UTI Yakovlev Yak-7UTI
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-7УТИ
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Chimkovský letecký závod č. 301, Chimki /
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1941-DD.12.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
186
První vzlet:
Maiden Flight:
18.05.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2285 kg 5038 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2800 kg 6173 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 10in
Délka:
Length:
8,500 m 27ft 10,66in
Výška:
Height:
2,750 m 9ft 0,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2 184.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
163,265 kg/m2 33.44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772,25 kW (1 050 k).
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov M-105P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,036 hp for take-off,
driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
415 l 91.3 UK gallons (109.6 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
586 km/h v 4500 m 364.1 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,63 m/s 2486.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 5000 m 6,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8900 m 29199 ft
Dolet:
Range:
650 km 403.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, po 750 nábojích. One fixed forward-firing 0,3 inch ShKAS machine-gun in the cowling, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jak-7UTI a později Jak-7V v sovětském letectvu byly na dlouhou dobu jedinými pokračovacími cvičnými letouny. Všichni piloti stíhacích Jak-1, Mig-3 a Lagg-3 prošli výcvikem na těchto cvičných strojích. For a long time Yak-7UTI and following Yak-7V were the only advanced fighter-trainers in Soviet inventory, and practically all pilots who flew Yak-1, LaGG-3 or MiG-3 in combat passed through Yak-7UTI training.
Zdroje:
Sources:
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K č 15/1976, Letadla 39-45, Jakovlev Jak-7 (UTI-26), Jiří Hornát
Konstantin Jurij Kosminkov, Mnogolikij Jak-7, Aviacia i vremja 2´1996, str. 9-11
http://ram-home.com/ram-old/yak-7uti.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7uti.html
archiv autora

Jakovlev Jak-7UTI -


Jakovlev Jak-7UTI -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7UTI-t145168#467341 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více