První let bratří Wrightů - info?

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.400,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

První let bratří Wrightů - info?

    Avatar
    V knize "První letecká válka" jsem se dočetl zajímavou informaci. První flyer bratří Wrightů prý při prvním letu "během 12 sekund uletěl 36 metrů rychlostí 50 km/h" Shocked


    Kromě (řečnické) otázky jak se něco takového může dostat do knihy mám druhou - který z těch údajů je tedy chybný? (myslím že 12 sekund odpovídá....)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#54996Verze : 0
    Avatar
    Jistě jsi vyděl některé archyvní záběry, které televize dává dosti hojně, na kterých je některý z prvních letů bratří Wrightů zaznamenán. Aeroplán se pohyboval vzduchem velice pomalu, spíše klouzal. Domnívám se, že těch 12s bude v pořádku, protože v počátcích letectví se hlavně měřil čas po který se aeroplán udržel ve vzduchu a vzdálenost kterou uletěl. Rychlosti v té době ještě nebyly důležité.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#55239Verze : 0
    Avatar
    Tadz asi někdo pomíchal jednotlivé vzlety. Mě se povedlo najít tyto údaje :
    14. 12. 1903 výdrž 3,5s a uletěli 30m.
    16. 12. 1903 dobu neznám, ale skok měřil 36m.
    17. 12. 1903 12s a skok byl dlouhý 53m. Ale ten samý den dosáhli i letu trvajícího 57s a dlouhého 255m.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#55250Verze : 0
    Avatar
    dav: díky. Ta kniha mě trochu zklamala, je tam dost chyb jak pravopisných a gramatických, tak překlepů a obávám se že i faktických.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#55389Verze : 0
    Avatar
    To je osud dnešního čtenáře - hodně literatury, ale málo věrohodných či pravdivých informací Sad . Už jsem rezignoval na kupování všeho co na trhu najdu. Raději si o knize seženu info a pak teprve investuju. A nebo nakupuju v antikvariátu už prověřenou literaturu. Vím není to ideální, ale nestíhám pročíst a sešrotovat v hlavě vše Sad .
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#55390Verze : 0
    Avatar
    dav: Jojo, největší problém je sehnat ty informace o tom, jaká ta kniha ve skutečnosti je. Většinou se dočteme jenom že je výborná, skvělá a bezvadná, ale to je jenom reklama. Když ji člověk v obchodě prolistuje, většinou to nemůže dostatečně posoudit. Ale u této konkrétní jsem to vychytal - tu mám pouze půjčenou z knihovny Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#55393Verze : 0
    Avatar
    Tuhle knihu znám


    je tam spousta nesmyslů, které z podstatné části vznikly při překladu, protože ten osel co to překládal a ten druhý který k tomu dělal oponenturu viděli letadlo pouze z rychlíku a to ještě kdoví jestli:)


    podobné by měli střílet v rámci ochrany zdarví ostatního obyvatelstva:)


    můžetet se dočíst např že "chmelnice" létaly běžně ve výškách 12 000 m (zřejmě nepřevedl ze stop, nebo se mu tam nějak okotily nuly) a podobné skvosty, o záměně typů ani nemluvím fokker VII nebo VIII všechno jedno:(


    Já ji koupil ve výprodeji asi za 40 ale není hodno ani tolik. Myslím že je to jako s většinou knih u nás na trhu. Lepší je koupit originál a přeložit si to sám.
    Je to méně nervů.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#114167Verze : 0
    MOD
    Avatar
    to kapa on je tam jeden problém ta rychlost je měřena vůči okolnímu vzduchu ne proti zemi, takže pokud bude foukat vítr o dostatečné rychlosti může se "aparát" proti zemi i zastavit. Takže pokud při letu foukal dost silný vítr pomohlo to samozřejmě vzletu (přidal se k rychlosti který musel stroj vyvinout a snáze se dostal do vzduchu) a pak těch 50m letěl samozřejmě déle.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#114174Verze : 0
    Avatar
    Musel by tedy foukat vítr asi nějakých 11 m/s...
    Ale stejně to nesedí s tím co psal dav a vzhledem ke kvalitě té knížky obecně bych věřil spíše našemu vrchnímu meteorologovi Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#114189Verze : 0
    Avatar
    Mimochodem ve francii mají myslím jasno že první byl jejich (myslím že Ader na stroji Eole) a asi by se našlo i pár dalších národních kandidátů Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#114199Verze : 0
    Avatar
    Ano, to by stálo za to, dát dohromady seznam "prvních" letců.


    Nový Zéland - Richard Pearse (1877 - 1953) - prý osm měsíců před bratry Wrightovými uletěl na svém jednoplošníku 140 metrů
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#114224Verze : 0
    Avatar
    Francouz Clement Ader už v roce 1890 na stroji Ader Eole uletěl 47m později na stroji Avion no. 3 ulétl 270m vše na předměstí Paříže


    Rus Alexandr Fjodorovič Možajskij 1882 (stroj byl poháněn parním strojem o 30 koních) let byl zřejmě jen několik cm nad zemí a posuzovalo se to podle stop v písku (šlo tedy spíše o skok.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/14556#114229Verze : 0