SAAB A 21A-3

     
Název:
Name:
SAAB A 21A-3 SAAB A 21A-3
Originální název:
Original Name:
SAAB A 21A-3
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1949 Svenska Aeroplan AB, Linköping
Období výroby:
Production Period:
22.05.1947-08.05.1948 1st series
12.05.1948-17.01.1949 2nd series
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
59 + 1 1st series (Sn.21284 - 21342 + 21102)
60 2nd series (Sn.21343 - 21402)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3243 kg 7150 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4536 kg 10000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5200 kg 11464 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,600 m 38ft 75in
Délka:
Length:
10,450 m 34ft 3in
Výška:
Height:
3,970 m 13ft 0.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,20 m2 238.96 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
196,126 kg/m2 40.17 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605B kapalinou chlazený, přeplňovaný, invertní, vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m se vstřikem benzínu do sání kompresoru (Notleistung), motor byl optimalizován pro výšku 5 800 m.
Vrtule trojlistá, tlačná s nastavitelným úhlem náběhu.
Daimler-Benz DB 605B twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine rated at 1,455 hp for take-off and 1,529 hp at 6,890 ft with Notleistung,
driving a three-blade variable-pitch pusher propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l + 2x 400 l v přídavných nádržích na koncích křídel. 112.2 UK gallons (134.75 US gal) in a internally tanks and 176 UK gallons (211.33 US gal) in a two drop tanks in the wing tips.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v 5400 m 397.7 mph in 17717 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
495 km/h v ? m 307.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,7 m/s 2893.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m 33465 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1600 km 994.2 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Bofors M/45 ráže 20 mm v přídi,
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm v přídi a
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm na vnější straně ocasních nosníků.
Pumový náklad: 1x puma o hmotnosti 250 - 500 kg, nebo dvě rakety Bofors ráže 180 mm, nebo pod vnější části křídel bylo možno zavěsit celkem osm 145 mm neřízených raket Bofors.
One fixed forward-firing 0.79 inch Bofors M/45 cannon in a nose,
two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns in the nose and
two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns mounted in a wing.
Bomb load: One bomb of the weight 551-1,102 lb or two 7 inch rockets or eight 5.7 inch rockets all rockets production of Bofors
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Útočný letoun A 21A-3 (B 21A3) - první a druhá série útočných letounů, obě byly šedesátikusové, Základem těchto bitevníků byl stíhací J 21A-2, který byl doplněn závěsníky a zaměřovačem pro pumy a neřízené rakety. Přídavné palivové nádrže bylo možno zavěsit na konce křídel, každá měla objem 400 l. A 21A-3 First and second production series of attack version (60 aircraft each built between 1947 and 1949). Aircraft was basically J 21A-2 equipped with bomb aiming sight, was able to use two RATO rockets, and was armed with unguided rockets and bombs.
Zdroje:
Sources:
Bo Widfeld, Aircraft in Profile No. 138, The Saab 21 A & R, Leatherhead, Surrey, UK: Profile Publications Ltd., 1966.
William Green and Gordon Swanborough, Encyklopedie stíhacích letounů. Překlad Martin Mudra, Praha, Svojtka and Co., 2002, ISBN 80-7237-341-2
Hans G. Andersson, Saab Aircraft since 1937 (1st ed.), London, Putnam, 1989. ISBN 0-85177-831-3.
www.x-plane.org
http://www.saabgroup.com/ htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/j21.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft28140.htm
www.redov.ru
www.flugzeuginfo.net
archiv autora

SAAB A 21A-3 -


SAAB A 21A-3 -


SAAB A 21A-3 -


SAAB A 21A-3 -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-A-21A-3-t147407#472435 Verze : 0
Muzeum Linkoping, vlastni foto
SAAB A 21A-3 -


SAAB A 21A-3 -


SAAB A 21A-3 -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-A-21A-3-t147407#543736 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více