North American P-51K Mustang

     
Název:
Name:
North American P-51K Mustang North American P-51K Mustang
Originální název:
Original Name:
North American P-51K Mustang
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
North American Aviation Inc., Dallas, Texas
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1500
Serials of the P-51K:
44-11353/11552 - North American P-51K- 1-NT Mustang c/n 111-29486/29685 - 200 aircraft
44-11553/11952 - North American P-51K- 5-NT Mustang c/n 111-29686/30085 - 400 aircraft
44-11953/12552 - North American P-51K-10-NT Mustang c/n 111-30086/30685 - 600 aircraft
44-12553/12852 - North American P-51K-15-NT Mustang c/n 111-30686/30885, 111-36036/36135 - 300 aircraft.

The count for the F-6K was:
57 F6K-5NT
63 F6K-10NT and
43 F6K-15NT.
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3232 kg 7125 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4581 kg 10099 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5262 kg 11601 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,277 m 36ft 2in
Délka:
Length:
9,863 m 32ft 4,31in
Výška:
Height:
3,650 m 11ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,69 m2 233.47 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
211,20 kg/m2 43.26 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard V-1650-7 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 029,1 kW, 1 264 kW v h= 5 200 m.
Vrtule čtyřlistá Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček u průměru 3 350 mm.
Packard V-1650-7 twelve-cylinder liquid-cooled two-staged supercharged Vee engine, rated at 1,380 hp for take-off, 1,695 hp at 17,060 ft,
driving a Aeroproducts four-blade constant-speed propeller of the diameter 11 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 018 l + 2x 284 l nebo 2x 416 l v přídavných nádržích pod křídly. 224 UK gallons and 125 or 183 UK gallons in two drop tanks under a wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
703.3 km/h v 7620 m 437 mph in 25000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
582 km/h v 5200 m 361.6 mph in 17060 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,56 m/s 3456.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12771 m 41900 ft
Dolet:
Range:
1528.9 km 950 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3701.5 km 2300 mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech s celkovou zásobou střeliva až 1 880 nábojů.
Pumový náklad: do 908 kg (2x 454 kg puma).
Six fixed forward-firing Colt-Browning M2 machine guns with 1,880 rounds
Bomb load: Up to 2,000 lb bombs (two 1,000 lbs bombs under the wings).
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Jednalo se o verzi P-51D-NA vyráběnou továrnou v texasském Dallasu. Všechny zde vyrobené letouny se odlišovaly od verze P-51D použitou vrtulí, továrna Hamilton Standard nestačila dodávat své vrtule, proto se pro verzi P-51K všech výrobních bloků používaly vrtule Aeroproducts s mírně menším průměrem. Listy této vrtule byly ocelové a duté. Většina letadel P-51K bylo dodáno s mírně delší kabinou.
594 letadel bylo dodáno do Velké Británie, kde byly označeny jako Mustang Mk.IV A.
Celkem 163 letadel z celkoem 1 500 vyrobených bylo dodáno jako fotoprůzkumné F6K, jednalo se o tovární úpravu, při které byla na pravou stranu do trupu přidána kamera.
Dallas built version of the P-51D-NA, larger canopy, smaller prop. Redesignated as F-51K in 1948.
594 this Aircraft were sent to the RAF, where they received the designation Mustang IVA.
F6K 163 P-51K, factory modified, 1 camera in rear fuselage.
The propeller of NAA's choice was the Hamilton Standard four-blade version used on the D models. Wartime production of these props from Hamilton Standard were not keeping up with demand and a suitable replacement was needed. Aeroproducts was contracted to supply the Dallas plant with their four-blade 11 ft diameter hollow steel propeller. All P-51K versions used this propeller.
Zdroje:
Sources:
Ray Wagner, Mustang Designer: Edgar Schmued and the P-51, Herndon, VA, Smithsonian Institution Press, 2000, ISBN 978-1-56098-994-3.
Jacek B. Źurek, AJ-Press, Monografie Lotnicze 55, North American P-51 Mustang cz.1, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-024-9
Zbigniew Kolacha a Jacek B. Žurek, Monografie Lotnicze 56, North American P-51 Mustang a P-82 Twing Mustang, cz.2, AJ-Press, Gdaňsk 5, 1999, ISBN 83-7237-025-7
Paul A. Ludwig, P-51 Mustang: Development of the Long-Range Escort Fighter, Classic Publications, ISBN-10: 9781903223147
www.joebaugher.com
www.joebaugher.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p51d.html
archiv autora

North American P-51K Mustang -


URL : https://www.valka.cz/North-American-P-51K-Mustang-t114178#403171 Verze : 0
North American P-51K Mustang (sériové číslo, 44-11623, D7-A, "Runy"), pilot 2/Lt William R. Preddy (2,5 vítězství), 503th Fighter Squadron, 339th Fighter Group, leden 1945. Dne 17. dubna 1945, během pronásledování Me 262 od Prahy k Českým Budějovicím byl tento Preddyho stroj sestřelen německým flakem. "Bill" Preddy, bratr slavného George E. Preddyho (26 sestřelů), svým těžkým zraněním podlehl v českobudějovické nemocnici. Není však vyloučeno, že v té době již stroj nenesl nápis "Rusty".
North American P-51K Mustang -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/North-American-P-51K-Mustang-t114178#397719 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více