Sestřel 2.listopadu 1952

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
Sraz říjen 2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sestřel 2.listopadu 1952

    Avatar
    Našel jsem pár podkladů v ruštině ohledně výše zmiňovaného sestřelu ... vlastní solidní popis "americké verze" tohoto incidentu?


    Uvítám jakýkoli hodnověrný detail (tipy na publikace apod)...dopředu díky


    tak si uvědomuji, že to vypadá jako když chci přehodit práci na někoho jiného Smile


    Nikoli...jen nemusím (a nemůžu) mít všechno...a víc hlav ... víc klobouků Wink
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#56513Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V knize Stíhací esa korejské války od autorů R.F.Dorr, J.Lake a W.Thompson je o tomto incidentu krátká zmínka.
    Cituji: Dne 2. listopadu krátce po půlnoci zjistil radar letounu VMF/N/-513 F3D-2 Skyknight, s kterým letěl Maj. Wiliam T. Stratton a radarový operátor Sgt. Hans Hogling, komunistický proudový letoun, který považovali za Jak-15 s přímými křídly i když to nebylo nikdy prokázáno. Osádka letoun ztratila, pak ho znovu našla. Stratton, pátraje zrakem po noční obloze zpozoroval oranžovou záři tryskající z výfuku. Vypálil z kanonu tři krátké dávky. První zasáhla levé křídlo protivníka, druhá a třetí trup, načež šel Jak v plamenech dolů a Skyknight proletěl mračnem dýmu a úlomků. Byl to první noční sestřel s použitím přepadového radaru v proudovém letounu. Konec citace.
    Pokud mluvím o stejném sestřelu,zajímaly by mne tvoje informace o něm.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57000Verze : 0
    Avatar
    Ještě k té citaci ze zmiňované knihy. Pokud vím, tak Jak-15 měl proudový motor Tumanskij RD-10, takže plameny z výfuků musely pocházet z trysky tohoto motoru, nebo šlo o úplně jiný stroj. Confused: Wink
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57001Verze : 0
    Avatar
    Ano mluvíme o stejném
    Hm...to je vlastně pořád totéž...
    Jak-15 - nenašel jsem zmínku, že by v Koreji byly nasazeny...
    a podle všeho to vypadá, že ten den k žádnému sestřelu nedošlo...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57419Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Já mám pocit, že jsem nějaké info o nasazení Jaku-15 v Koreji někde četl. Pokusím se to vypátrat a dám vědět.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57426Verze : 0
    Avatar
    Tak jsem trochu pátral a nalezl jsem v časopise Naval Aviation News v únorovém čísle z roku 1953 článek o úspěších pilotů NAVY a Marines v korejské válce. Na přiloženém obrázku z tohoto článku je zajímavá informace o vítězství Maj. Strattna nad Jakem -15 s datem 3. listopadu 1952. Exclamation Exclamation Takže teď nevím komu věřit. Zda knize, nebo časopisu. Confused: Crying or Very sad
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57434Verze : 0
    Avatar
    Nějaké zmínky jsou o Jak-17 to by byla omluvitelná záměna Wink


    Potom je nejasná oběť:
    teoreticky to mohl být
    Jak-17 UTI 64.IAK zmizel??
    MiG-15 Cpt. Poltavec 351. IAP havaroval při přistání s poškozeným letounem ???
    jeden Jak-17 postrádají i číňané...ale těžko říct jestli se mohli potkat


    Nemám čas útoku u Strattona...něco by se dalo možná vyloučit


    a potom je nejpravděpod. MiG-15 npor. Višnjaka ten byl zasažen kolem půlnoci...takže datum noc 2-3.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57435Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podle výše zmiňované knihy Stíhací esa korejské války se mělo jednat o čas krátce po půlnoci, takže přibližně mezi 0:00 a 1:00 hod. Víc už opravdu nevím. Crying or Very sad Snad někdo jiný pomůže.


    Ještě k tomu Jaku -15. Tak to jsem se spletl. Američtí piloti sice hlásili setkání s tímto strojem, ale žádnou fotku Jaku - 15 se znaky Korejské rep. jsem nenašel. Identifikovat letadlo v boji, zvláště, když si jsou v základních rysech podobné není lehká věc a tudíž tento případný omyl můžeme omluvit.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57436Verze : 0
    Avatar
    To jistě Wink
    Z 500 metrů zezadu (nebo zepředu) vypadá většina letadel téměř stejně (shora nebo z boku si ho nemáš většinou kdy prohlídnout Smile ) a ještě v noci...Sad
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#57438Verze : 0
    MOD
    Avatar
    celý článek na toto téma je zde
    nicméně na definitivní závěr je málo údajů...zatím


    www.valka.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/15037#101176Verze : 0
    MOD