Supermarine Seafire Mk.IIC

Supermarine Seafire F Mk.IIC
     
Název:
Name:
Supermarine Seafire F Mk.IIC Supermarine Seafire F Mk.IIC
Originální název:
Original Name:
Supermarine Seafire F Mk.IIC
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Vickers Armstrongs Ltd. Supermarine Division, Eastleigh
DD.01.1943-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1942-DD.MM.194R série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
372 (All subversions Mk.IIC):
110 Yeovil
262 Eastleigh
První vzlet:
Maiden Flight:
10.02.1942 (prototyp AD371)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2404 kg 5300 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3176 kg 7002 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3465 kg 7639 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9,119 m 29ft 11in
Výška:
Height:
3,480 m 11ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2 242 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
141,28 kg/m2 28.94 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 884 kW (1 201 k) a bojovém výkonu 1 130 kW (1 536 k) ve výšce 3 353 m,
nebo později
Rolls-Royce Merlin 46, kapalinou chlazený dvanáctiválec, nominální výkon 1 055 kW ve výšce 4 267 m.
Vrtule trojlistá de Havilland Type 5/39 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 290 mm.
Rolls-Royce Merlin 45, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, single-stage two-speed supercharger, rated at 1,185 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,515 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft for combat power,
or later
Rolls-Royce Merlin 46, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 1,415 hp at 14,000 ft,
driving a three-blade de Havilland Type 5/39 constant-speed propeller of 10ft 9in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
386,5 l + 136 l nebo 204,5 l v přídavné nádrži. 85 UK gallons and 30 or 45 UK gallons in one drop tank under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
535.9 km/h v 3734 m 333 mph in 12250 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
354.1 km/h v 4572 m 220 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20,67 m/s 4068.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9754 m 32000 ft
Dolet:
Range:
619.6 km 385 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1247.2 km 775 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, 120 nábojů na hlaveň a
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm se zásobou 350 nábojů na hlaveň.
Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem.
Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, in the wings, 120 rpg and
four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II in the wings, 350 rpg
Bomb load: One 500 lb bomb on fuselage centreline.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Supermarine Type 357
- Do služby vstoupily v červnu 1942 u 807. perutě FAA.
- Sefiry Mk.IIC byly námořnictvem přijaty již jako skutečné palubní stíhačky. Konstrukčně vycházely z Spitfiru Mk.VC, pod trupem nesly přistávací hák typu „A“, trup byl zpevněný, podvozek doznal jistých úprav nohy podvozku byly zpevněny a mírně prodlouženy, letoun byl vybaven úchyty pro katapultovaný vzlet a křídlo bylo univerzální typu "C" a nedalo se složit. Hmotnost letounu vzrostla natolik, že znatelně poklesly výkony.
Tato verze byla poháněna motory Merlin 45 a výškovějším Merlinem 46. Během oprav a revizí byly později nahrazeny Merliny 50 a 55 se čtyřlistou vrtulí.
Supermarine Type 357

In June 1942 the improved Seafire Mk. IIC, based on the Spitfire Mk. VC, appeared. This incorporated catapult spools, a stronger landing gear, and a Merlin 45 or 46 engine.
Mk IIs without folding wings
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey, My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK rok 1985, ISBN: 0 946184 186
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
Len Bachelor, Profile Publications, Profile No. 221., Supermarine Seafire (Merlins), Windsdor 1971, Book number: 032668
www.fleetairarmarchive.net
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire.html
www.historyofwar.org
http://www.chuckhawks.com/spitfire.htm
archiv autora

Supermarine Seafire Mk.IIC -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-IIC-t15612#387650 Verze : 0
Supermarine Seafire Mk.IIC
Supermarine Seafire Mk.IIC -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-IIC-t15612#58165 Verze : 0
Supermarine Seafire Mk II


http://ww2photo.mimerswell.com/air/airfr.htm

Supermarine Seafire Mk.IIC -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-IIC-t15612#25413 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více