Suchoj Su-6 AM-42 (S2A)

Sukhoi Su-6 AM-42 (S2A) / Сухой Су-6 AM-42 (C2A)
     
Název:
Name:
Suchoj Su-6 AM-42 (S2A) Sukhoi Su-6 AM-42 (S2A)
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-6 AM-42 (C2A)
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.02.1944 284. stálé letecké opravárenské dílny, Lipeck /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.02.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze Su-6 (S2A)
První vzlet:
Maiden Flight:
22.02.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4370 kg 9634 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5745 kg 12666 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6200 kg 13669 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,580 m 44ft 6,66in
Délka:
Length:
9,500 m 31ft 2in
Výška:
Height:
3,980 m 13ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,60 m2 286.32 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
215,977 kg/m2 44.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin AM-42 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o maximálním výkonu 1 471 kW (2 000 k) v h= 2 800 m.
Vrtule čtyřlistá stavitelná typu AV-9L-172 o průměru 3 400 mm
Mikulin AM-42 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine maximum rated 1,973 hp at 9,186 ft,
driving a four-blade variable-pitch propeller Type AV-9L-172 of 11ft 2in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
770 l 169.4 UK gallons (203.4 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
519 km/h v 2000 m 322.5 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
385 km/h v 2800 m 239.2 mph in 9186 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,0 min do 3000 m 6,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8250 m 27067 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
850 km 528.2 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón NS-37 ráže 37 mm v křídlech s celkovou zásobou 90 granátů,
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech s celkovou zásobou 1400 nábojů.
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti, 196 nábojů.
Pumový náklad: do 200 kg byly pumy zavěšeny v pumovnici a dalších 200 kg na vnějších závěsnících, nebo 10x neřízená raketa RS-82 nebo RS-132.
Two fixed forward-firing 1.46 inch NS-37 cannons mounted in a wings, 90 rounds,
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in the wings with 1,400 rounds and
one flexible rearward-firing 0.5 inch UBT machine-gun ia a dorsal positions with 196 rounds.
Bomb load: 441 lb of bombs in the bomb bay and 441 lb bombs in external stores or ten unguided rockets RS-82 or RS-132.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Státní zkoušky proběhly v dubnu – červenci 1944, před dokončením zkoušek prošel prototyp zásadními úpravami. -
Zdroje:
Sources:
L+K č. 5/1990, Václav Němeček, Letadla 39-45, Suchoj SU-6 (SA)
http://www.airwar.ru/enc/aww2/su6.html
http://www.airpages.ru/ru/su6.shtml
http://www.aviarmor.net/AWW2/Exp_A/ussr/su-6.htm
http://www.sukhoi.org/eng/planes/museum/su6/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Su-6
archiv autora

Suchoj Su-6 AM-42 (S2A) -


Suchoj Su-6 AM-42 (S2A) -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-6-AM-42-S2A-t159878#487460 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více