Motor RM8B (upravený Pratt & Whitney JT8D-22) vznikol ďalším vývojom z verzie RM8A, špeciálne vyvinutý pre SAAB JA-37.
Motor je tvorený axiálnym trojstupňovým dúchadlom, trojstupňovým nízkotlakým kompresorom a sedem stupňovým vysokotlakým kompresorom. Spaľovacia komora je tvorená štvortryskovým spaľovacím systémom prstencového tvaru. Vysokotlaká turbína má jeden stupeň, nízkotlaká turbína je trojstupňová.
Výrobca - Volvo Flygmotor, Trollhättan
Vyrobené kusov - 173 ks (výr. č. 9401 až 9573)
Obdobie výroby - DD.MM.1973 - 19.09.1988
Dĺžka - 6,22 m
Priemer motora - 1,35 m (podľa 2) 1,03 m)
Hmotnosť - 2200 kg (podľa 2) 2350 kg)
Ťah motora - 71,2 kN / 7270 kg
Ťah motora s prídavným spaľovaním - 125 kN / 12 762 kg
Celkový kompresný pomer: 16,5:1
Merná spotreba paliva: 65 kg / (kN * h) (0,64 lb / (lbf * hr)) v normálnej prevádzke; 257kg (kN * h) (2,52 lb / (lbf * hr)) s prídavným spaľovaním
Merný výkon - 5,4 : 1
Zdroj:
1) Týc, Pavel: SAAB 37 Viggen (1. a 2. část), Letectví a kosmonautika 2013 / 05, 2013 / 06
2) http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_RM8
Motor je tvorený axiálnym trojstupňovým dúchadlom, trojstupňovým nízkotlakým kompresorom a sedem stupňovým vysokotlakým kompresorom. Spaľovacia komora je tvorená štvortryskovým spaľovacím systémom prstencového tvaru. Vysokotlaká turbína má jeden stupeň, nízkotlaká turbína je trojstupňová.
Výrobca - Volvo Flygmotor, Trollhättan
Vyrobené kusov - 173 ks (výr. č. 9401 až 9573)
Obdobie výroby - DD.MM.1973 - 19.09.1988
Dĺžka - 6,22 m
Priemer motora - 1,35 m (podľa 2) 1,03 m)
Hmotnosť - 2200 kg (podľa 2) 2350 kg)
Ťah motora - 71,2 kN / 7270 kg
Ťah motora s prídavným spaľovaním - 125 kN / 12 762 kg
Celkový kompresný pomer: 16,5:1
Merná spotreba paliva: 65 kg / (kN * h) (0,64 lb / (lbf * hr)) v normálnej prevádzke; 257kg (kN * h) (2,52 lb / (lbf * hr)) s prídavným spaľovaním
Merný výkon - 5,4 : 1
Zdroj:
1) Týc, Pavel: SAAB 37 Viggen (1. a 2. část), Letectví a kosmonautika 2013 / 05, 2013 / 06
2) http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_RM8