Název: Name: | Micubiši Ki-15-I | Mitsubishi Ki-15-I |
Originální název: Original Name: | キ15-I 九七式司令部侦察机一型 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.05.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1935-DD.05.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 198 ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1339 kg | 2952 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2033 kg | 4482 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2300 kg | 5071 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 8,490 m | 27ft 10,25in |
Výška: Height: | 3,340 m | 10ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,36 m2 | 219.15 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 99,85 kg/m2 | 20.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-8, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 471 kW (640 k) a 552 kW (750 k) v h= 4 000 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu. | Nakajima Ha-8 nine-cylinder air-cooled single-row radial engine, rated at 631 hp for take-off and 740 hp at 13,125 ft, driving a two-blade fixed-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 449 l | 99 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 481 km/h v 4050 m | 298.9 mph in 13287 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 320 km/h v 5000 m | 198.8 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 5000 m | 8,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11400 m | 37402 ft |
Dolet: Range: | 2400 km | 1491.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm v zadní části kabiny. | One flexibly rear-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun for observer. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | キ15-I 九七式司令部侦察机一型 - Kyunana-šiki reibu tejsatsuki Iči-gata - Ki-15-I Armádní průzkumný letoun typ 97 model 1 Radiostanice Hi-4 | キ15-I 九七式司令部侦察机一型 - Kyunana-shiki reibu teisatsuki Ichi-gata - Ki-15-I Army Type 97 Command Reconnaissance Plane Model 1 Radio Hi-4 |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931 - 1941, Prolog, Svět Křídel Cheb, rok 1994, ISBN: 80-85280-26-4 http://www.go2war2.nl/artikel/302 http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki15.html archiv autora |