Název: Name: | Morane-Saulnier MS.470 Vanneau | Morane-Saulnier MS.470 Vanneau |
Originální název: Original Name: | Morane-Saulnier MS.470 Vanneau | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.12.1944 Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.12.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.12.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1944 kg | 4286 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2684 kg | 5917 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,430 m | 34ft 2,66in |
Délka: Length: | 8,890 m | 29ft 2in |
Výška: Height: | 3,620 m | 11ft 10,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,30 m2 | 186.22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 155,145 kg/m2 | 31.78 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano Suiza 12X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 507,5 kW(690 k). | Hispano Suiza 12X twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine rated at 680 hp. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 415 km/h v 2000 m | 257.9 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v ? m | 236.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | na prototypu není doložena zástavba zbraní | On the prototype is not proven by the installation of weapons |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vývoj cvičného letounu započal na základě příkazu vichistického ministerstva letectví. Konstruktéři továrny Morane Saulnier využili některé prvky stíhacího MS.450. Podle představ vichistů měl letoun sloužit jako pokračovací cvičný letoun pro francouzské, německé a italské piloty. Křídla a podvozek (podvozek byl značně upraven) byly převzaty od MS.450, kabina byla tandemová, motor byl vybrán méně výkonný než pro stíhačku MS.450 - Hispano Suiza 12X. Prototyp vzlétl až po osvobození v prosinci 1945. Samotná výroba později dodávala tři varianty: MS.472 Vanneau II s motorem Gnome-Rhône 14M-05 MS.474 Vanneau IV s motorem Gnome-Rhône 14M-04 MS.475 Vanneau V s motorem Hispano-Suiza 12Y-45. Po jediném letounu létaly MS.476, MS.477, MS.478 (pouze projekt) a MS.479. | Developed under the Vichy regime by Morane-Saulnier chief designer Gauthier, the Morane-Saulnier M.S.470.01 Vanneau two-seat advanced trainer prototype made its first flight on 22 December 1944. Successful tests led to a decision by the Armee de I'Air to buy the Vanneau to train its new generation of pilots, In configuration the M.S.470 was an all-metal low-wing cantilever monoplane with pupil and instructor housed under a long glazed canopy. The main landing gear legs retracted inwards to lie partially exposed in the fuselage underside, a feature which was intended to reduce damage in the event of 'wheels-up' landings. Variants: MS.470 Prototype powered by Hispano Suiza 12X, one built. MS.472 Vanneau II Production variant for the French Air Force powered by Gnome-Rhône 14M-05 piston engine, three prototypes and 230 production aircraft. MS.474 Vanneau IV Carrier-capable production variant for the French Navy, powered by a Gnome-Rhône 14M-04,70 built. MS.475 Vanneau V Improved version for the French Air Force powered by Hispano-Suiza 12Y-45 engine, 200 built. MS.476 One MS.475 modified with increased wing surface. MS.477 One MS.475 powered by a Renault 12S-02 engine. MS.478 Projected Isotta Fraschini Delta powered variant, not built. MS.479 Developed variant powered by SNECMA 14X Super Mars, one built. |
Zdroje: Sources: | Bruno Parmentier, Morane-Saulnier MS.470, France, Aviafrance.com. Retrieved 28 September 2011. www.aviationsmilitaires.net www.avionslegendaires.net en.wikipedia.org www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/other/ms470.html |