Fokker C.V-D

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Fokker C.V-D

Fokker C.Vd

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fokker C.V-D Fokker C.V-D
    Originální název:
    Original Name:
    Fokker C.V-D
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
    DD.MM.1928-DD.MM.19RR Weiss Manfréd Repülőgép- és Motorgyár Rt, Budapest /
    DD.MM.1929-DD.MM.1931 Hærens Flyvemaskinfabrikk, Kjeller
    DD.MM.1933-DD.MM.1933 Centrala Flygverkstaden Malmslätt, Malmslätt
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.19RR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~80 Fokker
    50 Weiss
    22 Kjeller
    1 CFM
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1315 kg 2899 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1135 kg 2502 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1915 kg 4222 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,50 m 41ft 0,12in
    Délka:
    Length:
    9,53 m 31ft 3,19in
    Výška:
    Height:
    3,30 m 10ft 9,91in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    28,8 m2 310 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    66 kg/m2 13.52 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza o výkonu 261 kW, nebo
    Hispano-Suiza o výkonu 336 kW, nebo
    Armstrong-Siddeley Jaguar C5 o výkonu 283 kW, nebo
    Rolls-Royce Kestrel o výkonu 336 kW, nebo
    Bristol Jupiter o výkonu 336 kW
    Hispano-Suiza, power 350 hp, or
    Hispano-Suiza, power 450 hp, or
    Armstrong-Siddeley Jaguar C5, power 380 hp, or
    Rolls-Royce Kestrel, power 450 hp, or
    Bristol Jupiter, power 450 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    485 l 486 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    225 km/h v ? m 139.8 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    205 km/h v ? m 127.4 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10.7 min do 4000 m 10.7 min to 13123 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7000 m 22966 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1-2x pevný 7,9mm kulomet FN v přídi
    1-x pohyblivý 7,9mm kulomet


    16x 25kg bomba nebo
    8x 50kg bomba
    1-2x fixed 7.9 mm FN machine gun in the nose
    1-2x flexible 7.9 mm machine gun


    16x 56 lb bomb or
    8x 110 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:








    Poznámka:
    Note:
    Data platí pro stroje s 337kW motorem Hispano-Suiza


    dvoumístná stíhací/průzkumná varianta
    - 33 strojů s 261kW motorem Hispano (31 ks) nebo 283kW Jaguar (2 ks) nizozemským letectvem označeno C.VI, později, stejně jako ostatní nizozemské C.V-D, dostaly motory Kestrel
    - maďarské licenční stroje pravděpodobně označeny WM-11 Budapest
    - dva švédské stroje byly označeny J 3, později S 6A
    Data are for 450 hp Hispano-Suiza
    Zdroje:
    Sources:
    Kamphuis, G. H. The Fokker C V, Profile No.87. Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
    www.flightglobal.com
    www.secretprojects.co.uk
    http://www.go2war2.nl/artikel/308
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/164516#497557Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc6.html


    Druhý z C.VI (nizozemské vojenské označení pro C.V-D s 261kW motorem Hispano)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/164516#497560Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc6.html


    Poslední dva "C.VI" dostaly motory Jaguar. C.V byly stavěny tak, aby výměna motorů byla co nejjednodušší, a nakonec všechny nizozemské C-V-D a C.VI dostaly motory Kestrel, čímž zanikly rozdíly.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/164516#497562Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc5.html


    Závěrečná podoba nizozemských strojů, s motorem Kestrel.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/164516#497657Verze : 0
    MOD