Republic XP-47H Thunderbolt

     
Název:
Name:
Republic XP-47H Thunderbolt Republic XP-47H Thunderbolt
Originální název:
Original Name:
Republic XP-47H Thunderbolt
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Republic Aviation Corporation, Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1943-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 dokončený (Sn. 42-23297)
1 nedokončený (Sn. 42-23298)
První vzlet:
Maiden Flight:
26.07.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4853 kg 10700 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6622 kg 14600 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7938 kg 17500 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,420 m 40ft 9in
Délka:
Length:
11.940 m 39ft 2in
Výška:
Height:
4,450 m 14ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,87 m2 300 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
237,603 kg/m2 48.66 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Chrysler IV-2200-1 kapalinou chlazený vidlicový invertní šestnáctiválec přeplňovaný mechanickým kompresorem i turbokompresorem GE CH-5, vzletový výkon 1 864 kW (2 535 k) a nominální výkon1 603 kW (2 180 k) v h= 9 144 m.
Vrtule čtyřlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami 3 960 mm
Chrysler IV-2200-1 sixteen-cylinder inverted Vee liquid-cooled engine Supercharging: mechanical supercharger and turbocharger GE CH-5 with aftercoller and intercoller, power output at 2,500 hp at 3,400 rpm for take-off and nominal power output 2,150 hp at 30,000 ft,
driving a four-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of the diameter 13 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 421 l 375 US gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
666 km/h v 9144 m 414 mph in 30000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
590 km/h v 6096 m 367 mph in 20000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,12 m/s 2779.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11796 m 38700 ft
Dolet:
Range:
1158.7 km 720 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1609.3 km 1000 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V srpnu roku 1943 byly zahájeny projektové práce na dvou dracích letounů P-47D-15-RE. Cílem byla zástavba nového experimentálního motoru Chrysler XIV - 2220-1. Pro nová letadla bylo vyhrazeno onačení XP- 47H. Tyto letouny se od původních stíhaček velmi odlišovaly, důvodem byl právě dlouhý kapalinou chlazený motor Chrysler, jeho instalace se projevila na délce letounu a nejviditelnější změnou byl velký chladič pod trupem. Konstruktéři očekávali vysokou maximální rychlost 790 km/h.
Práce na projektu se neúměrně protahovaly, a bylo to způsobeno především neuspokojivým vývojem motoru a tak se dokončení experimentálních strojů, které mezitím ztratily všechny priority, protáhlo až do roku 1945. Motor Chrysler nedosahoval slíbeného výkonu a maximální rychlost nepřesáhla 666 km/h, což byl horší výkon, než jakého dosahoval řadový P-47D. Firma Chrysler také motor IV- 2220 odepsala a připravovala se na nástup proudových motorů.
Jediný dokončený letoun v listopadu nouzově přistál pro poruchu motoru, letoun již nebyl opravován a počátkem roku 1946 byl program XP-47H definitivně ukončen.
In 1943, two P-47D-15-RE airframes were selected for testing with the new experimental 2300 hp Chrysler XIV-2220-11 engine. These aircraft were redesignated XP-47H. The liquid-cooled Chrysler engine with its large under-fuselage radiator radically changed the appearance of the Thunderbolt, and increased overall length to 39 feet 2 inches. With the increased power and improved streamlining, a maximum speed of 490 mph was anticipated.


Although the project was begun in August 1943, construction of the XP-47H took longer than planned and the two P-47H were converted until 1945. The Chrysler engine failed to deliver the promised power output and the maximum speed attained during tests was only 414 mph at 30,000 feet, poorer performance than the Republic P-47D. In any case, the Chrysler XIV-2220 engine never achieved production and the advent of jet propulsion killed any further USAAF interest in the development of even faster piston-engined fighters.
Zdroje:
Sources:
William Green, Fighters Vol. 2 Warplanes of the Second World War, New York, Doubleday and Company Inc., 1961.
Larry Davis, P-47 Thunderbolt in Action, Squadron/Signal Publications No.67, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, 1984. ISBN 0-89747-161-X.
Letectví a kosmonautika č. 11/2011, str. 56 a 57, Miroslav Balous, Letadla 39-45, Republic (Chrysler) XP-47H, Aeromedia, a.s., ISSN 0024-1156.
www.historyofwar.org
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p47_8.html
www.thefreelibrary.com
http://www.aero-web.org/specs/republic/xp-47h.htm
www.ww2incolor.com
www.enginehistory.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p47h.html
upload.wikimedia.org
archiv autora

Republic XP-47H Thunderbolt -


Republic XP-47H Thunderbolt -


URL : https://www.valka.cz/Republic-XP-47H-Thunderbolt-t164879#498195 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více