Název: Name: | Dewoitine D.373 C.1 | Dewoitine D.373 C.1 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.373 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.12.1936 Société des établissements Lioré et Olivier, Argenteuil | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.12.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 19 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.03.1936 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1295 kg | 2855 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1725 kg | 3803 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,230 m | 36ft 10in |
Délka: Length: | 7,440 m | 24ft 4,9in |
Výška: Height: | 3,420 m | 11ft 2,65in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,45 m2 | 187.83 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 98,854 kg/m2 | 20.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14Kfs Mistral Major vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 684 kW (930 k) a 647 kW (880 k) v h= 3 250 m. Vrtule trojlistá kovová stavitelná Gnome-Rhône 1070. | Gnome-Rhône 14Kfs Mistral Major fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 917 hp for take-off and 868 hp at 10,663 ft, driving a three-blade variable-pitch metal Type Gnome-Rhône 1070 propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 425 l | 93.5 UK gallons (112.3 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 380 km/h v 3250 m | 236.1 mph in 10663 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 280 km/h v 2560 m | 174 mph in 8399 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 850 km | 528.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm v křídlech, 300 nábojů na hlaveň. | Four fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-guns within the wing, 300 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o palubní stíhačku, která velmi úzce navazovala na stíhačku D.371. Hlavní rozdíl byl křídlech. Letoun se musel vejít do výtahu letadlové lodi a tak bylo u D.373 mírně zmenšeno rozpětí, křídla však zůstala pevná, pod ocasem byl namontovaný přistávací hák, trup byl na příslušných místech zesílen a námořní vybavení bylo ještě doplněno vodotěsnými prostorami v trupu, ty měly za účel, v případě nouzového přistání na vodu, udržet letoun co nejdéle na hladině. Letoun však nebyl spolehlivý, motor trpěl velmi silnými vibracemi, které poškozovaly drak letadla i motor samotný. Pro tyto potíže byl vydán i zákaz letů. Dalším vývojovým typem byl D.376 se skládacími křídly a mohutnějším motorovým ložem, které mělo absorbovat vibrace motoru. Letouny vyráběla společnost LeO. | Company LeO constructed new version D.373 designed for use on aircraft carrier Béarn as a recovery for old Wibaulds Wib.74. Aéronavale made its order for at least 40 machines D.373 at 5th November 1935 at meant them as a interstage between old Wibaulds Wib.74 and expected modern monoplanes. Type D.373 was quite different from types D.371 an D.372. It had shorter wing, stronger fuselage, tailhook and new instruments in cocpit. The machine has ballons in fuselage too, that may prevent sink on the sea. The first serial machine was deliveded at 23rd March 1936. More 19 machines was deliverd until the end of year. The next machines, in quantity of 25, were built in new version D.376. This version had new engine bed and new folding wing. |
Zdroje: Sources: | www.postedeschoufs.com http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd37.html www.histoiredumonde.net www.aeronavale-porteavions.com www.aviafrance.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Dewoitine D.373 C.1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Dewoitine D.373 C.1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |