Název: Name: | Hispano-Suiza 12Y-45 | Hispano-Suiza 12Y-45 |
Originální název: Original Name: | Hispano-Suiza 12Y-45 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1938 | |
Použití: Use: | Dewoitine D.520C.1, Dewoitine D.520DC, MS.475 Vanneau V | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 515 kg | 1135 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1722 mm | 5ft 7,75in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 764 mm | 2ft 6in |
Celková výška: Overall Height: | 935 mm | 3ft 1in |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,69in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 36,0 l | 2196.85 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 92/100 | 92/100 octane rating gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | šest karburátorů Solex 56 S.V.C | Six Solex 56 S.V.C carburetors |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,1 : 1 | 7,1 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým a jednorychlostním kompresorem S-39-H3 - Szydlowski-Planiol naklápěním lopatek oběžného kola kompresoru | Supercharged a single-stage, single-speed Szydlowski-Planiol Supercharger with the tilt vanes impeller |
Chlazení: Cooling: | kapalinové přetlakové | Pressurised, Liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 688 kW při 2400 ot/min | 922.6 bhp at 2400 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon: vzletový - 668 kW (935 k) při 2 400 ot/min bojový - 677 kW (920 k) v h= 4 200 m při 2 400 ot/min Rozvod OHC, dva ventily na válec (jeden sací a jeden výfukový - chlazený sodíkem). Verze Hispano-Suiza 12Y-45 byla uzpůsobena pro montáž kanónu HS-404 mezi válce motoru a pro jeho střelbu dutou vrtulovou hřídelí. | Power output: take-off: 922 hp at 2,400 rpm combat power: 907 hp at 2,400 rpm at 13,780 ft. Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank. The 0.79in calibre Hispano-Suiza 404 cannon between cylinder banks, firing through propeller shaft. |
Zdroje: Sources: | Raymond Danel and Jean Cuny, Docavia No. 4: le Dewoitine D.520 (in French), Paris, Editions Larivière, 1966. http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf all-aero.com- www.enginehistory.org http://fr.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y archiv autora |