CZE - Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZE - Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 815-7E0R89 46 470 10x10.1R
    Kategorie:
    Category:
    podvozek pro nástavbu superstructure carrier
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra a.s., Kopřivnice
    American Truck Company LLC, Fort Wayne, Indiana [finální montáž - ATC LVSR / final assembly - ATC LVSR]
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4 prototypy / prototypes
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.2004 ?
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    10x10
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    213641) kg 471001) lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    450002) kg 992102) lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    ? kg ? lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    104003) mm 34ft 1in3)
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2490 mm 8ft 2in
    Celková výška:
    Overall Height:
    25904) mm 8ft 6in4)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    4040 mm 13ft 3in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    1650 mm - 2700 mm - 1500 mm - 1500 mm 65in - 106in - 59in - 59in
    Rozchod:
    Track:
    2072 mm - všechny nápravy
    81.5in - all axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    - kotoučové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS
    - čtyři nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzová, parkovací a motorová
    - drum brakes, pneumatically assisted, wedge type self-adjustablebrake units, ABS
    - four separate brake systems: service, emergency, parking and engine brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    ? ?
    Pneumatiky:
    Tyres:
    16.00 R20
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Caterpillar C15 (C18 ?)
    - vznětový, řadový, vodou chlazený, přeplňovaný, EPA 2002
    - počet válců: 6
    - vrtání: ? mm
    - zdvih: ? mm
    - objem válců: 15 200 cm3
    - maximální točivý moment: ? Nm při 1200 ot/min
    - maximální výkon: 470 kW při 2100 ot/min
    Caterpillar C15 (C18 ?)
    - water cooled, in-line, four stroke, turbocharged Diesel engine, EPA 2002
    - number of cylinders: 6
    - bore: ? in
    - stroke: ? in
    - swept volume: 928 cu in
    - maximum torque: ? lb.ft at 1200 rpm
    - maximum power output: 630 hp (639 PS) at 2100 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    Twin Disc
    - automatická
    - počet rychlostí: 6 vpřed + 1 vzad
    Twin Disc
    - automatic
    - number of speeds: 6 forward + 1 reverse
    Spojka:
    Clutch:
    hydrodynamický měnič točivého momentu Twin Disc Twin Disc hydrodynamic torque converter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l ? Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ~483 km ~300 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    45 ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    1) ATC LVSR (prototypy s hákovým nakladačem HIAB)
    2) ATC LVSR (prototypy s hákovým nakladačem HIAB): 41776 kg na silnici, 36333 kg v terénu
    3) ATC LVSR (prototypy s hákovým nakladačem HIAB) s kontejnerem ISO 1C
    4) po kabinu, 4040 mm s kontejnerem ISO 1C
    1) ATC LVSR (prototypes with HIAB hook loader)
    2) ATC LVSR (prototypes with HIAB hook loader): 92100 lb on the road, 80100 lb cross-country
    3) ATC LVSR (prototypes with HIAB hook loader) with ISO 1C container
    4) up to the cab, 13ft 3in with ISO 1C container
    Zdroje:
    Sources:
    firemní materiály Tatra a.s.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/168974#506048Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T815-7E0R89 46 470 10x10.1R
    ATC LVSR


    Podvozek určený jako nosič speciálních nástaveb vojenského určení, navržený pro účast ve výběrovém řízení americké námořní pěchoty (US Marine Corps - USMC) na nové těžké logistické vozidlo LVSR (Logistics Vehicle System Replacement).


    T815-7E0R89 se vyznačovala pětinápravovým podvozkem s první a druhou nápravou řízenou mechanicky systémem Tatravize 3000. Řízení čtvrté a páté nápravy navržené ve spolupráci s firmou ZF bylo hydraulické. Podvozek byl navržen v konfiguraci 10x10, pohon poslední páté nápravy byl připojitelný. Systém ADM umožňuje řazení mezinápravových i osových diferenciálů pod zatížením za jízdy vozidla. Pérování bylo řešeno s využitím vzduchových vaků u všech pěti náprav. Nízká kabina koncepčně vychází z návrhu vojenské kabiny pro řadu T815-7. Její interiér byl podle amerických předpisů a požadavků USMC navržen ve Spojených státech. Kabina umožňovala dodatečnou montáž přídavného pancéřování (v základní verzi bylo montováno pouze pod podlahu kabiny), na přání zákazníka bylo možné ji opatřit střeleckou věžičkou.


    Za realizaci úkolu LVSR byla zodpovědná americká společnost ATC (American Truck Company) - dceřinná firma korporace Terex (Terex na konci roku 2003 získal majoritní podíl - 80,5% - ve společnosti Tatra, který v roce 2006 odprodala firmě Black River s.r.o.). ATC vznikla jako společný podnik Terexu a Tatry pro obchod, marketing a montáž vozidel a podvozků Tatra, které podle podmínek některých kontraktů musely mít jako zemi původu USA a musely obsahovat část dílů vyrobených ve Spojených státech (tímto způsobem byla realizována dodávka Tater T815-6, resp. vozidel ATC 6x6, do Izraele v rámci americké vojenské pomoci). Tatra v případě projektu LVSR zodpovídala za koncepční zpracování konstrukce vozidla, konstrukci a výrobu podvozkových dílů (nápravy, nosné roury, pérování, řízení a rám) pro stavbu prototypů. ATC zajišťovala montáž motoru, převodové soustavy, kabinu, vzduchotechniku a elektroinstalaci vozidla.


    Výběrové řízení LVSR bylo vypsáno americkou námořní pěchotou s cílem nahradit stárnoucí těžká terénní logistická vozidla řady LVS, které byly do výzbroje USMC zavedeny v roce 1985. LVSR mělo být původně řešeno stejně jako LVS - tzn. jako dvojdílné vozidlo tvořené univerzálním tahačem a přípojným modulem s účelovou nástavbou. USMC se ale nakonec rozhodla pro akvizici konvenčních automobilů v konfiguraci 10x10. Na základě zaslaných nabídek byli vybráni dva finalisté, kteří postoupili do prvního kola výběrového řízení označeného SDD (System Development and Demonstration). Po jeho ukončení pak byla s úspěšnější firmou uzavřena smlouva na druhou etapu LRIP (Low Rate Initial Production) - výrobu a zkoušky vozidel ověřovací série. Tehdejší předpoklad byl, že USMC nakoupí až 1022 vozidel LVSR ve verzích hákový nakladač, tahač návěsů a vyprošťovací vozidlo. Do prvního kola byli vybráni dva uchazeči, s nimiž byla 23. března 2004 uzavřena smlouva na výrobu tří prototypů opatřených hákovými nakladači. Prvním kandidátem se stala společnost ATC, která získala kontrakt za 5 586 033 USD. Druhým uchazečem byl Oshkosh (smlouva za 5 milionů USD), který předtím vyráběl vozy řady LVS.


    Americká námořní pěchota měla na vozidla LVSR následující hlavní technicko-taktické požadavky:
    - užitečné zatížení v terénu: 33 000 lb (14 969 kg)
    - užitečné zatížení na silnici: 45 000 lb (20 412 kg)
    - maximální hmotnost vozidla s přívěsem/návěsem: 200 000 lb (90 718 kg)
    - rychlost 55 mph (88 km/h) s užitečným zatížením 45 000 lb na vozovce se 2% (1°) stoupáním
    - stoupavost 60 % (27°) při užitečném zatížení 33 000 lb
    - schopnost operovat na silnici i v terénu
    - kabina pro dvě osoby a jejich výstroj a výzbroj (dvě pušky M16A2)
    - kabina odolná proti střelbě z ručních zbraní a minám
    - schopnost přepravovat standardizované kontejnery ISO a plošiny flatrack:
        - plošiny PLS (Palletized Load System) amerického pozemního vojska
        - plošiny CROP (Container Roll-on/Roll-off Platform) amerického pozemního vojska
    - schopnost přepravovat náklad bez nutnosti ho nakládat/skládat za pomoci dalšího strojního vybavení
    - schopnost vléct návěsy zavedené u USMC
    - jízdní dosah minimálně 300 mil (483 km)
    - snadná údržba
    - zvýšená odolnost proti korozi
    - přepravitelnost po vodě, železnici a vzduchem pro vozidlo s užitečným zatížením 33 000 lb:
        - schopnost přepravy letouny C-5 Galaxy a C-17 Globemaster III
        - schopnost přepravy loděmi třídy San Antonio a Whidbey Island
        - schopnost přepravy vrtulníkovými výsadkovými loděmi
        - schopnost přepravy vyloďovacími čluny LCM-8 a většími
        - schopnost přepravy (bez užitečného zatížení) loděmi MPS (předsunuté námořní lodě)


    Společnost ATC realizovala výrobu prototypů označených P1 až P4. Tři z nich byly určeny pro praktické testy u zákazníka, poslední exemplář sloužil pro podnikové zkoušky u výrobce. Finální termín pro předání trojice vozidel americké námořní pěchotě byl stanoven na 22. března 2005. Prototypy T815-7E0R89 byly opatřeny hákovými nakladači od společnosti HIAB pro přepravu kontejnerů ISO a plošin flatrack. Na přání USMC došlo k úpravě nakladače tak, aby byl schopen přepravy menších kontejnerů, mostových polí pontonového mostu IRB (Improved Ribbon Bridge) a motorového člunu. Prototypy absolvovaly vytrvalostní a rychlostní testy v délce 12 000
    mil (19 200 km), výkonnostní testy a hodnocení provozu prováděné techniky a pracovníky údržby americké námořní pěchoty.


    Ve výběrovém řízení USMC nakonec uspěl konkurenční Oshkosh, který pro potřeby americké námořní pěchoty dodal vozidla ve verzích MKR15, MKR16 a MKR18. Vozidlo T815-7E0R89 nepřesáhlo stádium prototypu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/168974#506056Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Prototypy ATC LVSR (T815-7E0R89) zachycené v areálu ATC ve Fort Wayne, v pozadí jednoho snímku jsou vidět vozy ATC 6x6 pro Izrael.

    Zdroj: TrucksPlanet





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/168974#506072Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Prototyp ATC LVSR (T815-7E0R89) s naloženým motorovým člunem.

    (Tatra)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/168974#506073Verze : 0
    MOD