Potez 36 - přehled verzí
Označení | Provedení letounu - popis |
Potez 36 | prototyp, motor hvězdicový pětiválec Salmson 5Ac 44 kW (60 k) |
Potez 36/1 | 2 letouny, motor vzduchem chlazený invertní čtyřválec Renault 4Pa 51,5 kW (70 k) |
Potez 36/3 | 6 letadel, motor hvězdicový pětiválec Salmson 5Ac 44 kW (60 k) |
Potez 36/5 | 5 letadel, motor hvězdicový sedmiválec Salmson 7Ac 70 kW (95 k) |
Potez 36/13 | 96 letadel, motor hvězdicový sedmiválec Salmson 7Ac 70 kW (95 k), křídlo se lotem |
Potez 36/14 | 103 letadla, motor vzduchem chlazený invertní čtyřválec Renault 4Pb 70 kW (95 k), křídlo se slotem a brzdy podvozku |
Potez 36/15 | 18 letadel, motor Potez 6Ab 73,5 kW (100 k) |
Potez 36/17 | 2 letadla, motor vzduchem chlazený invertní čtyřválec Cirrus Hermes IIB 76,5 kW (104 k) |
Potez 36/19 | 2 letadla, motor vzduchem chlazený invertní čtyřválec Renault 4Pci 73,5 kW (100 k) |
Potez 36/21 | 29 letadel, motor Potez 6Ac 73,5 kW (100 k), použity balónové pneumatiky |
Celkem bylo vyrobeno více než 300 letadel tohoto typu. Byl používán jako rekreační, turistický, malý dopravní v aeroklubech a malých leteckých společnostech, francouzské vojenské letectvo také používalo několik strojů jako spojovací a kurýrní.
Pilot a pasažér seděli v uzavřené kabince vedle sebe.
U většiny letadel bylo křídlo vybaveno slotem.
Křídla bylo možno složit podél trupu, tím se usnadnilo hangárování, jednoduchá pak byla i přeprava po silnici.