Název: Name: | Potez VII | Potez VII |
Originální název: Original Name: | Potez VII | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1919-DD.MM.1920 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1919-DD.MM.1920 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 23 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1919 | |
Osádka: Crew: | 1 + 3 pasažéři | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1050 kg | 2315 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1650 kg | 3638 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1750 kg | 3858 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11in |
Délka: Length: | 8,500 m | 27ft 11in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 44,00 m2 | 473.61 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 37,500 kg/m2 | 7.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lorraine 12Da kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 294 kW (400 k) a 272 kW (370 k) v h= 1 850 m. Vrtule dvoulistí dřevěná. | Lorraine 12Da twelve-cylinder water-cooled Vee engine rated at 395 hp at 1,700 rpm for take-off and 365 hp at 6,070 ft, driving a two-blade fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 170 km/h v 0 m | 105.6 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 138 km/h v ? m | 85.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 22,0 min do 4000 m | 22,0 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | 21325 ft |
Dolet: Range: | 560 km | 348 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 800 km | 497.1 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Potez SEA VII byl známý pod zkráceným označením jako Potez VII. K jeho vývoji přistoupil Henry Potez krátce po ukončení první světové války. Jednalo se vlastně o přestavbu vojenských letadel SEA IV do podoby malého dopravního letadla. Henry Potez věřil, že konstrukce SEA IV měla potenciál pro poválečnou službu a tak v roce 1919 založil továrnu Aéroplanes Henry Potez a jejím prvotním úkolem byly právě přestavba válečných letounů pro civilní použití. Nový Potez SEA VII se od svého vojenského předchůdce na první pohled odlišoval uzavřenou kabinou pro tři cestující v zadní části trupu, který byl mírně prodloužen. Změněna byla také křídla, zvýšilo se jejich rozpětí a tím i jejich nosná plocha, tato úprava umožnila jemnější přistání. letecký dopravce Cie Franco-Roumaine zakoupil všechny letouny a používal je ve dvacátých letech minulého století na nepravidelných linkách po střední a východní Evropě. | The Potez SEA VII, known as the Potez VII was an early airliner developed shortly after the First World War. It was a civil conversion of the military aircraft SEA IV. Henry Potez believed that the design SEA IV had a good potential in next time and in 1919 founded a factory Aéroplanes Henry Potez to conversion war machines for civil use. New design Potez SEA VII was differed from its predecessor an enclosed cabin for three passengers occupying the rear fuselage. The wings were enlarged therefore to allow for slower and gentler landings. Cie Franco-Roumaine purchased all examples to use on services to Central and Eastern European destinations during the 1920s. |
Zdroje: Sources: | Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939–1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5. http://fandavion.free.fr/potez_constructeurs.htm http://www.airwar.ru/enc/cw1/potez7.html www.flightglobal.com www.aviafrance.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |