13.08.2014 - Speciální tisková konference Ministerstva obrany Ruska v otázkách katastrofy letu MH17 na obloze Ukrajiny 21.července 2014

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

13.08.2014 - Speciální tisková konference Ministerstva obrany Ruska v otázkách katastrofy letu MH17 na obloze Ukrajiny 21.července 2014

    Avatar
    Úvodem:
    Uplynul skoro měsíc od katastrofy letu MH17 Malajských aerolinií. Už 21.července 2014 proběhla mimořádná tisková konference Ministerstva obrany Ruské federace k tomuto neštěstí. Je přinejmenším podivné, že naše sdělovací prostředky, které měly v tomto problému od prvního okamžiku naprosto jasno - Boeing-777 sestřelili proruští povstalci, jsou od té doby jako partyzáni - ani zmínka o tom, co a jak se nadále vyvíjí.
    Z tohoto důvodu jsem se rozhodl tuto tiskovou konferenci přeložit a uvést tady.




    Speciální tisková konference Ministerstva obrany Ruska v otázkách katastrofy letu MH17 na obloze Ukrajiny
    21.července 2014




    Tisková konference s představiteli hromadných sdělovacích prostředků, věnovaná novým faktům spojených s leteckou katastrofou malajského dopravního letadla Boeing 777.


    Vystoupení náčelníka Hlavního operativního velení – zástupce Náčelníka generálního štábu Ozbrojených sil Ruské federace generálporučíka Andreje Kartapolova


    Vážení představitelé prostředků hromadné informace!


    Dámy a pánové!


    Ve spojitosti s havárií dopravního letadla Boeing 777 letecké společnosti Malaysian Airlines dne 17.července, letícího na trase Amsterodam – Kuala Lumpur, se v poslední době objevilo mnoho protichůdných informací. Z tohoto důvodu Ministerstvo obrany Ruska rozhodlo zveřejnit údaje objektivní kontroly, které má k dispozici Generální štáb Ministerstva obra Ruské federace.


    Na mapě je ukázána mezinárodní trasa, po které letěl Boeing 777. Všimněte si, že do Doněcku se letoun pohyboval v určeném koridoru, pak se ale odklonil od stanovené trasy na sever. Při tom bylo maximální vzdálení od levé hranice letového koridoru 14 km.


    Následoval manévr Boeingu 777, jehož smyslem byl návrat do letového koridoru. Teto manévr malajsijská posádka už nedokončila. V 17:20 bylo zaregistrováno prudké snížení rychlosti letadla a v 17:23 zmizela značka letadla z obrazovek ruských radiolokátorů. Jestli byla příčinou výletu mimo letový koridor navigační chyba posádky nebo splnění pokynů ukrajinského dispečera orgánu řízení letového provozu v Dněpropetrovsku bude možné učit až po vyhodnocení záznamů z černých skříněk letadla a hlasových záznamů dispečerských služeb.


    Podle našich údajů se v den havárie malajského Boeingu 777 měla skupina ozbrojených sil Ukrajiny v okolí Doněcka 3 až 4 protiletadlové raketové oddíly (dále plro) protiletadlových raketových komplexů (dále PLRK) 9K37M1 Buk-M1 (pozn.FCH – 29.7.2014 přiznaly USA, že podle družicového snímkování měla armáda Ukrajiny v okolí Doněcka 4 plro vyzbrojené PLRK 9K37M1 Buk-M1, s tím, že v době zničení MH17 neměli nic zapnutého).


    Tyto PLRK jsou schopny ničit cíle na dálkách do 35 km a na výškách do 22 km. Proč a proti komu ukrajinské ozbrojené síly rozvinuly v okolí Doněcka tak mohutné uskupení? Vždyť je přece známo, že separatisté žádné letectvo nemají.


    Na mapě je vidíte, že trasa letu i předpokládané místo zničení Boeingu jsou v prostoru činnosti PLRK 9K37M1 Buk-M1 ozbrojených sil Ukrajiny.


    Máme kosmické snímky jednotlivých míst dislokace prostředků protivzdušné obrany (dále PVO) Ukrajinské armády na jihovýchodě státu.


    První tři snímky jsou ze 14.července 2014:
    - na snímku č. 1 jsou odpalovací zařízení PLRK 9K37M1 Buk-M1 v prostoru 8 km severozápadně od Luhanska; dobře je na tom snímku vidět samohybné odpalovací zařízení a dvě odpalovací-nabíjecí zařízení
    - na snímku č. 2 jsou radiolokační stanice blízko města Doněck, 5 km severně; na snímku jsou vidět dvě radiolokační stanice a také různá technika a technické budovy
    - na snímku č. 3 je pozice techniky severně od Doněcka; je na něm dobře vidět samohybné odpalovací zařízení s odpalovací rampou pootočenou o zhruba 60°, další vojenskou a speciální techniku, kryty techniky a další technické budovy


    Na snímku č.4 je fotografie stejného místa jako na snímku č.3, je ale udělán 17.července 2014. Věnujte pozornost skutečnosti, že odpalovací zařízení tam již není.


    Na snímku č.5 je vidět, že téhož dne ráno (17.července 2014) byla v prostoru osídleného místa Zaroščinskoje, což je 50 km východně od Doněcka a 8 km jižně od Šachtěrska se tam objevila baterie Buk. Naskýtá se otázka, proč se baterie objevila v tomto prostoru, blízko území ovládaného separatisty a navíc bezprostředně před tragédií?


    Snímkování téhož prostoru, provedené 18.července (snímek č.6) ukázalo, že baterie opustila postavení zaujaté minulého dne.


    Mimo to, konkrétně 17.července, maximálně vzrostla intenzita práce ukrajinských radiolokačních stanic 9S18M1 Kupol-M1, které jsou součástí PLRK 9K37M1 Buk-M1.


    Na obrázku dobře vidíte, že 15.července pracovalo 7 stanic, 16.července 8 a 17.července dokonce 9. Avšak od 18.července se intenzita práce radiolokačních stanic prudce snížila a v současnosti dosahuje hodnoty 2 až 3 za den. S čím to souvisí bude ještě úkolem další analýzy.


    Samostatně chci ukázat údaje o vzdušné situaci v prostoru Doněcka tento den (17.července).


    Na schématu vidíte údaje z objektivní kontroly v časovém intervalu od 17:10 do 17:30 moskevského času.


    V tomto časovém úseku se ve vzdušném prostoru nacházely 3 civilní letouny:
    - let z Kodaně do Singapuru v 17:17
    - let z Paříže do Taipei v 17:24
    - let z Amsterodamu do Kuala Lumpuru


    Kromě toho byly ruskými prostředky sledování vzdušné situace zaregistrován stoupající letoun Ukrajinských vojenských vzdušných sil, pravděpodobně Su-25, ve směru malajského Boeingu 777. Vzdálenost letounu Su-25 od Boeingu 777činila od 3 do 5 km.


    Svými charakteristikami je Su-25 schopen krátkodobě dosáhnout výšky 10000 m. Do základní výzbroje tohoto letounu patří rakety třídy vzduch-vzduch R-60M, které jsou schopny zachycovat a ničit cíle až na dálkách do 12 km, zaručené zničení cíle pak do 5 km.


    S jakým cílem uskutečnil bojový letoun let prakticky ve skupině letounem dopravním? Rádi bychom chtěli dostat odpověď na tuto otázku.


    Důkazem předložených informací jsou videozáznamy tohoto časového úseku Rostovského pásmového centra Jednotného systému organizace vzdušného pohybu. Okomentuje je náčelník Hlavního štábu Vojenských vzdušných sil generálporučík Makušev Igor Jurjevič.


    Komentář náčelníka Hlavního štábu Vojenských vzdušných sil generálporučíka Igora Makuševa:


    Vážené dámy a pánové!


    Dnes jsme od Federální agentury vzdušného transportu dostali materiály objektivní kontroly Rostovského pásmového centra Jednotného systému organizace vzdušného pohybu.


    Na tomto videozáznamu je dispečerská informace o vzdušné situaci v oblasti města Doněck od 17 hodin 19 minut do 17 hodin 25 minut (moskevského času) dne 17. července 2014.


    V levém horním rohu je značka od dopravního letounu Boeing-772, který letěl na trase Kodaň - Singapur.


    Pod ním - značka dopravního letounu Boeing-777 letícího na trase Amsterodam - Kuala Lumpur.


    Zprava - značka dopravního letounu Boeing-778, letícího na trase Dillí - Birmingham.


    Všechny tři dopravní letouny byly nepřetržitě sledovány třemi radiolokačními stanovišti systému Ministerstva obrany Ruské federace.


    Boeing-777 se pohybuje směrem ke státní hranici Ruské federace a má ji překročit v bodu TONAK.


    Dispečer, provádějící kontrolu trasy dopravního letounu, nepřetržitě kontroluje jeho parametry letu na základě dotazů na letoun a přijatých automatických odpovědí od něj.


    V 17 hodin 20 minut ve vzdálenosti 51 km od státní hranice Ruské federace na azimutu 300° začal letoun prudce ztrácet rychlost, což je dobře vidět na tablu charakteristik vzdušného objektu.


    Při snížení rychlosti na 200 km/h v 17 hodin 21 minut 35 sekund se v místě zničení Boeingu objevuje nová značka vzdušného objektu.


    Tento vzdušný objekt je nepřetržitě sledován radiolokačními stanovišti Doněck a Buturinskoje po dobu 4 minut.


    Dispečer provedl dotaz na charakteristiky na nově objevený objekt, žádnou odpověď o jeho parametrech ale nedostal, protože letoun evidentně žádným systémem sekundárního rozpoznání nebyl vybaven, což je charakteristické pro vojenská letadla.


    Dřívější zjištění daného vzdušného objektu nebylo možné, protože kontrola vzdušné situace se uskutečňuje radiolokačními prostředky dozorčího režimu, které mají možnost zjištění objektu na dané vzdálenosti až na výškách větších než 5 km.


    Zjištění tedy bylo možné až když vzdušný objekt nabral potřebnou výšku.


    Další změna parametrů letu objektu v kurzu svědčí o tom, že kroužil v prostoru zničení Boeingu-777 a prováděl kontrolu situace.


    Dříve oficiální představitelé Ukrajiny informovali o tom, že ten den se v místě události jejich vojenské letouny nevyskytovaly. Jak vidíte, není to pravda. Děkuji.



    Vystoupení náčelníka Hlavního operativního řízení - zástupce náčelníka Generálního štábu Ozbrojených sil RF Andreje Kartapolova:


    Mám otázku na naše americké kolegy. Podle vyjádření amerických představitelů mají USA snímky z kosmu, které potvrzují, že raketa, co zničila malajský Boeing, byla odpálena z území ovládaného povstalci. Doposud ale tyto snímky nikdo neviděl.


    Podle našich údajů v v období od 17:06 do 17:21 (moskevského času) prolétala nad jihovýchodním územím Ukrajiny americká družice. Je to družice experimentálního kosmického systému STSS (Space Tracking and Surveillance System), předurčený ke zjišťování a sledování raket různého dosahu. Jestli má americká strana snímky z této družice, žádáme o jejich předložení světové veřejnosti k detailnímu prostudování.


    Ať už je to náhoda či nikoli, ale čas katastrofy malajského Boeingu-777 se s shoduje časem pozorování americké družice ukrajinského území.


    Na konec bych chtěl poznamenat, že námi předložené informace jsou založeny na objektivních a důvěryhodných údajích různých ruských technických prostředcích, na rozdíl od nepodložených obvinění na naši adresu. Jako příklad slouží např. informace v hromadných sdělovacích prostředcích o přemístění odpalovací rampy Buk-M1 na podvalníku, jako by měl být převážen z ukrajinského na ruské území. Jedná se ale o zjevně povržené materiály.


    Snímky byly pořízeny ve městě Krasnoarmějsk, což potvrzuje reklamní poutač u dálnice, na kterém je adresa autosalónu v ulici Dněpropetrovskaja 34. No a samotný Krasnoarmějsk je od 11. května pod kontrolou ukrajinské armády.


    V této otázce máme řadu otázek. Co je to za odpalovací zařízení? Kam to vezou? Kde je dnes? Proč není nabita plným počtem raket? Kdy naposledy z ní byla odpálena raketa?


    Závěrem svého vystoupení chci zdůraznit, že Ruská federace nepředala povstalcům žádné protiletadlové raketové komplexy Buk-M1 a ani žádné jiné zbraně a vojenskou techniku.


    Materiály připravené Ministerstvem obrany Ruska dnes předáme expertům evropských států a Malajsie. Doufám, že pomohou v objektivním vyšetřování tragédie, ke které došlo 17. července na obloze nad Doněckem.


    Ministerstvo obrany bude i nadále informovat o nových faktech, spojených s leteckou katastrofou malajského letounu Boeing-777.


    Zdroj informace:
    function.mil.ru
    topwar.ru


    .
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/175101#517858Verze : 0
    MOD
    Avatar
    jen dodam k te analyze fotografie prevozu BUKu, ze zpochybneni jiz bylo zpochybneno, viz


    kamerynamape.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/175101#517865Verze : 0
    MOD