Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark]

Ilyushin Il-2 AM-38F
Ильюшин Ил-2 АМ-38Ф
     
Název:
Name:
Iljušin Il-2 AM-38F Ilyushin Il-2 AM-38F
Originální název:
Original Name:
Ильюшин Ил-2 АМ-38Ф
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Kujbyševský letecký závod č. 18, Kujbyšev /
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Moskevský letecký závod č. 30, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.10.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
? (7377 do konce 1944 / until the end of 1944)
První vzlet:
Maiden Flight:
29.12.1940 (CKB-55P / TsKB-55P)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4625 kg 10196 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6160 kg 13580 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6355 kg 14010 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,60 m 47ft 10,79in
Délka:
Length:
11,65 m 38ft 2,66in
Výška:
Height:
4,17 m 13ft 8,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
160 kg/m2 32.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-38F
- vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový/nominální výkon: 1265/1103 kW
Mikulin AM-38F
- V-design
- number of cylinders: 12
- take-off/nominal power output: 1696/1479 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
535 kg (749 l) 1179 lb (165 Imp gal / 198 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410 km/h v 1500 m 255 mph in 4921 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
275 km/h v ? m 171 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,4 m/s 2047 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7-8 min do 3000 m 7-8 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5400 m 17717 ft
Dolet:
Range:
685 km 426 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 400 kg (maximálně 600 kg)

hlavňová výzbroj:
- pevná (v křídle):
   2x ŠKAS (každý 750-1000 nábojů)
   2x VJa-23 (každý 150-180 nábojů)
- pohyblivá (v kabině): 1x UBT

rakety: 4x RS-82 nebo RS-132
bomb load: 882 lb (maximum 1323 lb)

gun armament:
- fixed (in the wing):
   2x ShKAS (750-1000 rounds each)
   2x VYa-23 (150-180 rounds each)
- flexible (in the cockpit): 1x UBT

rockets: 4x RS-82 or RS-132
Uživatelské státy:
User States:


1)




2)


Poznámka:
Note:
kód NATO: Bark


v západní literatuře znám jako Il-2 typ 3 (Il-2M3)
1) označení B-31 po 2. sv. válce
NATO reporting name: Bark


in the West known as Il-2 Type 3 (Il-2M3)
2) designation B-31 after the WW2
Zdroje:
Sources:
Stapfer, H. H.: Il-2 Sturmovik in Action, Squadron-Signal, 1995
Ovčáčík, M., Susa, K.: Ilyushin Il-2 Shturmovik, 2006
Rastrenin, O.: Šturmovik Il-2, Eksmo, 2007
Rastrenin, O.: Iljušin Il-2, Jakab, 2008
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BB-2
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#64382 Verze : 0
.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Iljušin typ 3 č. 12 v podobě, v jaké sjel roku 1944 v Kujbyševě z výrobní linky. Stroj nese klasické tovární schéma, na spodních plochách světle modrá AMT 17, na horních a bočních plochách kombinace barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1.

Iljušin typ 3 č. 12 v podobě, v jaké sjel roku 1944 v Kujbyševě z výrobní linky. Stroj nese klasické tovární schéma, na spodních plochách světle modrá AMT 17, na horních a bočních plochách kombinace barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#412161 Verze : 0
.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Tento stroj sloužil koncem války u 904. bitevního pluku  zvaného Berlínský. Stroj v klasické dvoutónové kamufláži: spodní plochy světle modré AMT 17, horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1. Přední část vrtulového kužele patrně v barvě kovu.

Tento stroj sloužil koncem války u 904. bitevního pluku zvaného "Berlínský". Stroj v klasické dvoutónové kamufláži: spodní plochy světle modré AMT 17, horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1. Přední část vrtulového kužele patrně v barvě kovu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#412163 Verze : 0
Il-2 typ 3 ("bílá 24", Za česť gvardii), 8. gardový bitevní letecký pluk ze sestavy letectva Černomořské floty, letiště Saki, Krym, duben/květen 1944.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#422905 Verze : 0
Il-2 typ 3 ("žlutá 2" - v rekonstrukci kamufláže není zachyceno, výrobní číslo bývá udáváno jako 1877653 nebo 1877683, Aleksandr Suvorov), 617. bitevní letecký pluk, zhruba 1943. Osádku tohoto stroje tvořil pilot poručík V. T. Aleksuchin a střelec A. D. Gatajunov. Aleksuchin během 76 bojových misí zničil 14 tanků, 2 parní lokomotivy a 46 vagónů. 15. prosince svým stroje "taranoval" německé tanky u města Žitomir. Po své smrti 4. února 1944 obdržel titul Hrdina Sovětského svazu.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#422907 Verze : 0
Šturmovik sestřelený v zimě. Na trupu je vidět část levého cípu hvězdy (dřívější oprava trupu?). Mimo pěticípé hvězdy na směrovce není vidět další označení.


Zdroj: www.ebay.com
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - www.ebay.com

www.ebay.com
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#280569 Verze : 0
Formace strojů 154. gardového bitevního leteckého pluku ze sestavy 3. bitevního leteckého sboru, podzim 1944.


Zdroj: viz výše
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#286510 Verze : 0
Letouny ze sestavy 16. letecké armády nad vybombardovaným Berlínem, květen 1945.


Zdroj: viz výše
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#424375 Verze : 0
Il-2 (38, výrobní číslo 12438), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2003. Bitevník sloužil u 3. československého bitevního leteckého pluku, jenž byl součástí 1. československé smíšené letecké divize v SSSR. 20. dubna 1945 po zásahu motoru nouzově přistál mezi frontovými liniemi, odkud byl v rozebraném stavu převezen zpět k pluku. Po skončení války letoun sloužil v československém letectvu až do roku 1948.












URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#19636 Verze : 1
Il-2 (38, výrobní číslo 12438), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2012. Letoun byl po svém vyřazení z výzbroj československého letectva předán Národnímu technickému muzeu. Bitevník byl v silně poškozeném stavu nalezen na letišti Praha-Kbely v roce 1966. Po renovaci ve 31. leteckých vojskových opravnách (VÚ 2475) na letišti Plzeň-Líně byl vystaven v kbelském muzeu. V rozmezí let 2005 až 2006 se Il-2 podrobil další opravě, po níž byl opatřen autentickým zbarvením z doby své služby u 3. československého bitevního leteckého pluku.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#466046 Verze : 2
Letecké muzeum Praha-Kbely
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#510672 Verze : 0
Jeden z mála dobře dochovaných Iljušinů Il-2m3, si lze prohlídnou ve venkovní expozici Wojska Polskiego ve Varšavě.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Nicméně letoun nemá některé kryty motoru

Nicméně letoun nemá některé kryty motoru
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Podvozková noha

Podvozková noha
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#535746 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více