28.12.2014 - Indonésie: pohřešován Airbus se 162 lidmi na palubě

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

28.12.2014 - Indonésie: pohřešován Airbus se 162 lidmi na palubě

    Avatar
    Je pohřešován Airbus 320-216 reg. PK-AXC, let QZ 8501, společnosti AirAsia se 162 lidmi na palubě, poté co s ním byl ztracen kontakt. Letoun letěl ze Surubaje do Singapuru. Pátrání již započalo.



    Zdroje:
    zpravy.aktualne.cz
    aviation-safety.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#524909Verze : 0
    Avatar
    28.12.2014 - Ztratilo se další letadlo z Malajsie


    Dnes v 06:17 místního času (00:17 SEČ, tedy cca 42 po startu, ztratilo spojení s řídící věží v Jakartě letadlo typu Airbus A320-200 letecké nízkonákladové společnosti AirAsia na trase QZ8501 z indonéské Surabáje do Singapuru.


    Bezprostředně před ztrátou spojení požádala posádka o povolení malé změny trasy kvůli špatnému v místě původně plánované trasy. Tuto skutečnost sdělil médiím Hadi Mustofa z indonéského ministerstva dopravy.


    Joko Muryo Atmodjo, ředitel leteckého provozu z indonéského ministerstva dopravy, pak doplnil, že letoun nevyslal žádný nouzový signál a v době ztráty kontaktu se pravděpodobně nacházel mezi ostrovem Belitung a městem Pontianak na Borneu.


    Podle společnosti AirAsia bylo na palubě 155 cestujících a sedm členů posádky, tedy celkem 162 osob. Mezi cestujícími mělo být 149 Indonésanů, tři Jihokorejci a po jednom zástupci ze Spojeného království, Singapuru a Malajsie.


    Indonéské vzdušné síly okamžitě zahájily po zmizelém letadle pátrání, pomoc vzdušných sil a námořnictva nabídl i Singapur.


    Pátrání muselo být v 17:30 (11:30 SEČ) kvůli tmě a špatnému počasí přerušeno a bude pokračovat zítra cca od 07:00 (01:00 SEČ), řekl Hadi Mustofa agentuře AFP. Tatang Zaenuddin z indonéské záchranné služby agentuře Reuters řekl, že pátrání začne už v šest hodin ráno (o půlnoci středoevropského času).


    Podle BBC bývala AirAsia státní malajsijskou společností, který se však potýkala s problémy. Roku 2001 je vyřešil Malajsijec Tony Fernandes, který do té doby podnikal v hudebním průmyslu. Značně zadlužené aerolinky koupil za symbolickou cenu 25 centů a udělal z nich první asijskou nízkonákladovou společnost.


    Zvláštní je ta skutečnost, že je to tento rok již třetí letadlo letecké společnosti z Malajsie, které za zvláštních okolností ukončilo existenci - první zmizelo na trase z Kuala Lumpur do Pekingu v březnu letadlo společnosti Malaysia Airlines s 239 lidmi na palubě, druhé bylo sestřeleno za dosud nevyjasněných skutečností v červenci s 298 lidmi na palubě.


    Moje malé zamyšlení: je to všechno opravdu jenom náhoda?!!!


    Zdroj: mnoho zpravodajských portálů na celém Webu


    Fotografie: zpravy.idnes.cz



    .

    Trasa letu QZ8501 stroje A320-200 AirAsia
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#524984Verze : 0
    MOD
    Avatar
    v Jávském moři se údajně našly trosky zmizelého Airbusu A320 z letu QZ 8501



    www.theguardian.com
    zpravy.tiscali.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#525321Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trosky pohřešovaného letadla byly s 95% pravděpodobností objeveny. Pátrací letouny objevily nedaleko ostrova Borneo plovoucí trosky, některé v barvě zmizelého letounu, mnoho dalších předmětů (jeden z nich připomínal kufr, druhý záchrannou vestu) a plovoucí mrtvé tělo, jehož záběry odvysílala BBC. Pod hladinou je pak ve stejném místě vidět rozměrný předmět, který svou velikostí odpovídá trupu letadla.


    Bylo upřesněno i složení osob na palubě - 137 dospělých, 17 dětí a jedno miminko, dále pak 2 piloti a 5 členů posádky.


    Místo, kde byly trosky a tělo nalezeny, je ve vzdálenosti cca 10 km od místa posledního radarového kontaktu a nachází se zhruba 160 km (100 mi) jihozápadně od města Pangkalan Bun (město v centrálním Kalimantanu).


    Jako nejpravděpodobnější příčina havárie se momentálně jeví špatné počasí, jemuž se posádka podle poslední rádiové komunikace snažila vyhnout. Letoun letěl ve výšce 9,8 kilometru a žádal o povolení vystoupit do výšky 11,6 kilometru. Podle letového dispečinku AirNav Indonesia pilot žádost nezdůvodnil, údajně to podle některých informací bylo kvůli bouři. Letová kontrola stroji povolila vystoupat jen zhruba do výšky 10,4 kilometru, neboť na původně žádané letové hladině byl jiný stroj letecké společnosti AirAsia.


    Oblast pátrací akce, kde ke zmizení letadla na trase QZ8501 došlo, byla rozdělena do 13 sektorů a podílelo se na ní nejméně 30 plavidel, 15 letadel a 7 vrtulníků. Kromě asijských států se na akci podílely ale také Francie, Austrálie či USA. Dnes se k pátrací skupině měl připojit americký torpédoborec USS Sampson (DDG-102).



    http://www.bbc.com/news/world-asia-30630330
    www.ceskenoviny.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#525322Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na pátrání po obětech nehody a vyzvedávání jejich těl se podílí:


    Indonésie
    výsadkové plavidlo KRI Banda Aceh (593) třídy Makassar
    korveta KRI Bung Tomo (357) třídy Bung Tomo


    Zdroj:
    www.novinky.cz
    www.stuff.co.nz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#525527Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podľa indonézskeho ministra dopravy Ignasiusa Jonana, lietadlo spoločnčnosti AirAsia krátko pred nehodou vykonalo nezvykle strmý a rýchly výstup, aby uniklo pred búrkou. Informáciu zverejnil 20.01.2015 po analýze dostupných radarových údajov.


    Podľa jeho slov Airbus zvýšil v priebehu minúty výšku asi o 2500 m, čo bolo za hranicou jeho možností. To sa stalo po požiadaní o zmenu výšky, na ktorú musel pilot pre hustú prevádzku v oblasti čakať.


    Doteraz sa podarilo nájsť telá 53 obetí katastrofy a viaceré časti lietadla. Predbežnú správu o obsahu havarijných zapisovačov sa má zverejniť budúci týždeň.


    Zdroj:
    www.sme.sk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#526934Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Takže to dle zatím zjištěných skutečností vypadá na hrubou chybu pilota/ů. Neuposlechnutí letového provozu a hlavně zřejmě dostali letoun za jeho možnosti.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#526939Verze : 0
    Avatar
    Zatim to vypada, ze jiste neni zhola nic, dokud se cely pripad nevysetri a nevyjde oficialni zprava. Vsechno ostatni jsou jen dohady ...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#526940Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No tak jistě, ale zatím tomu zveřejněné fakta nasvědčují.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#526942Verze : 0
    Avatar
    Dokud nejsou prozkoumana realna fakta (zejmena cerne skrinky), nejde hovorit o chybe pilota. Existuje spousta duvodu, proc se pilot rozhodne neuposlechnout letovou kontrolu. Letadlo muze mit celou radu technickych problemu, kvuli kterym manevruje zdanlive nesmyslne a nebezpecne.
    Piloti dopravnich letadel nemanevruji na hranici moznosti stroje, protoze by byli hloupi, musi k tomu mit zasadni duvod. Piloti vedi, ze maji za sebou plnou kabinu cestujicich, kteri v tom pripade budou mit velke problemy. Takze se vetsim manevrum snazi za kazdou cenu vyhnout.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#526951Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Standa :

    Takže to dle zatím zjištěných skutečností vypadá na hrubou chybu pilota/ů. Neuposlechnutí letového provozu a hlavně zřejmě dostali letoun za jeho možnosti.



    Ach jaj. To už je úroveň ako v nejakom bulvárnom plátku.


    Ako písali ostatní, bolo by vhodné zachovať serióznosť a počkať si na nejaké reálne fakty, napr. správu z vyšetrovania, ktorá určite bude uverejnená. Pravdepodobne však v čase keď to už nikoho zaujímať nebude.


    Necítim sa byť odborníkom, ale dané lietadlo malo flight envelope protection, alpha protection a iné systémy ktoré by len tak nedovolili robiť si posádke čo chce.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#526962Verze : 0
    Avatar
    Neříkám, že to není možná ostré vyjádření k dané situaci, ale dával jsem to jako diskusní příspěvek. Je to vyjádření mého názoru, který se pochopitelně může změnit s tím jak budou vystupovat na povrch nové informace, nebo až se na celou nehodu, jednou, v klidu podíváme v seriálu o leteckých nehodách. Ze zatím poskytnutých informací, letoun prudce vystoupal (byť něměli mít povolení) a to tak prudce, že to bylo mimo mezní normy pro daný letoun (ano vím, že to co je dané jako mezní hodnota ještě neznamená, že po jejím přesažení se letoun rozsype či se stane automaticky neovladatelným). Nejspíš i následkem toho vysadil jeden z motorů a následoval (byť ze zpráv není jisté, že hned) pád. Jinak neříkám, že ten letoun dozajista neměl plno systémů, které měly zabránit právě takovým nevhodným zásahům, ale jsou to jen systémy, které se dají obejít nebo vypnout. Nemuselo tomu tak pochopitelně být, jinak jestli letoun už padal jako kámen nebo třeba byl pád korigován s menšími či většími úspěchy piloty, či některými systémy, tak daleko si zase své předběžné závěry vést nedovoluji. Ano mé závěry jsou neodborné, ale jestli se dá vyjadřovat jakkoliv k situaci třeba na Ukrajině, proč bych nemohl vyjádřit svůj názor na toto?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#527026Verze : 0
    Avatar
    Opet, ja ti odepsal, ze jiste neni nic, dokud nevyjde oficialni zprava z vysetrovani, a ty mas zas potrebu se hadat. Proc ? Vis o tom s prominutim uplny prd, pouze to, co se papouskuje v novinach, ktery o tom vedi taky prd, a co vic, tvuj laicky nazor na tuhle vec tady nikoho nezajima - nejsi ani odbornik na letadla, ani k objasneni nemuzes prispet nicim dalsim. Takze se laskave zdrz jakychkoliv predcasnych soudu, kterych se pak muze nekdo chytit a papouskovat to dal.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#527027Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ok beru na vědomí.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#527029Verze : 0
    Avatar
    Přesně tak, jak píše Admin.
    Jistého není vůbec nic, navíc dnes (po shlédnutí několika dílů "Leteckých katastrof") je každý expertem na toto téma.
    Já osobně bych si nedovolil ani naznačit, že když se někde nabouralo byť jenom auto (!), co příčinou té bouračky bylo.
    Na řešení takových havárií jsou týmy skutečných odborníků a já osobně si netroufnu dát resumé, co bylo příčinou.
    Jediné, co jsem schopen v dané problematice zodpovědně vyjádřit, může být, že příčinou katastrofy snad asi je:
    1) ...
    2) ...
    atd. až
    X) ...
    prostě pouze zadat okruh možných příčin s tím, že právě ta, kterou jsem neuvedl, může být ta skutečná.
    Prostě jsme ve stádiu, kdy všechny verze jsou možné.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178551#527030Verze : 0
    MOD