Avia B 21.1

     
Typ:
Type:
Avia B-21
Výrobce:
Producer:
Avia
Datum výroby:
Date of Production:
22.02.1925
Výrobní číslo:
Construction Number:
21.1
Číslo stroje:
Serial Number:
21.1
Provozovatel:
User:
- -
Pohonná jednotka:
Engine:
22.02.1925-20.05.1925 Škoda HS 8Fb čís. 5093
21.05.1925-21.04.1928 Škoda HS 8Fb čís. 5086
Výzbroj:
Armament:
DD.MM.RRRR
Datum převzetí:
Commissioned:
12.06.1925
Datum vyřazení:
Decommissioned:
21.04.1928
Vojenský útvar:
Unit:
12.06.1925-20.09.1925 VLÚS - do GO po drobné nehodě.
20.03.1926-16.05.1927 VLÚS
16.05.1927-21.04.1928 1. letecký pluk, 34. letka
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Útvarové označení:
Unit Marking:
16.05.1927-21.04.1928 1. letecký pluk
Poznámka:
Note:
Prototyp letounu Avia B 21, pod výrobním číslem "1". Dokončení letounu 22. února 1925 a 24. téhož měsíce byl zalétán továrním pilotem Avie Fritschem. Obecně během prvních letů měl jak dobré až výborné parametry, ale též se vyznačoval vynikající obratností a ovladatelností a to i při velmi malých rychlostech. 9. dubna 1925 si letoun pilotovaný Fritschem prohlédli rumunští důstojníci. Ti obdivovali zvláště jeho obratnost. Nicméně 14. května začaly problémy s motorem, poté co si jej prohlédl technik Škodových závodů, bylo na jeho doporučení přistoupenou k výměně motoru. 12. června letoun převzala armáda. Ta letoun dala k VLÚS, kde probíhaly další zkoušky, a rovněž se s letounem seznamovali letci. "Obdivuhodnou akrobacii" pak dle zápisu v továrně Avia, dne 6. července provedli čet. Dvořák a kap. Kalla. 26. července při leteckém dni v Českých Budějovicích, pak byl letoun předveden veřejnosti. Dne 8. září pak bylo zkoušení letounu ukončeno závěrečným posudkem, který hodnotil letoun velice kladně, s tím že dokonce letoun je lepší než byly požadavky na něj kladené. U VLÚS letoun ještě v září prodělal menší nehodu, po které byl dán 20. září do továrny k provedení GO. 20. března byl letoun předán zpátky k VLÚS, kde působil až do 16. května 1927, kdy byl zařazen k 31. letce 1. LP. Zde také ukončil svou existenci dne 21. dubna 1928, když během cvičného orientačního letu ve skupině, došlo k závadě na palivovém čerpadle Weymann, pilot des. Niesner nouzově přistál u Semil, přičemž havaroval, sám vyvázl nezraněn. Letoun se pak již neopravoval. -
Zdroje:
Sources:
Krumbach, J. Avia BH-21, in: Triáda 2, naše vojsko, Praha 1986.
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-21-1-t178974#525643 Verze : 2
Základní kamufláž:
Basic Camouflage:
22.02.1925-21.04.1928
Horní plochy:
Upper Surfaces:
Nepravidelné pásy hnědé, okrové a zelené -
Spodní plochy:
Lower Surfaces:
Stříbrná (hliníkový bronz) -
Provedení výsostných znaků:
National Recognition Marking:
 
Trup:
Fuselage:
Praporový československý výsostný znak -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
Praporový československý výsostný znak -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
Praporový československý výsostný znak -
Označení v rámci útvaru:
Unit Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Individual Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Krumbach, J. Avia BH-21, in: Triáda 2, naše vojsko, Praha 1986.
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-21-1-t178974#526002 Verze : 0
Několik snímků B 21.1, který se mírně odlišoval od ostatních sériových strojů.
Avia B 21.1 - Letoun již během služby u čs. letectva. Vidět jsou dvě venturiho trubice nassavače Weyman, které nahrazovaly, byť nepříliš dobře klasické palivové čerpadlo
Zdroj:
L+K 1/1983

Letoun již během služby u čs. letectva. Vidět jsou dvě venturiho trubice "nassavače Weyman", které nahrazovaly, byť nepříliš dobře klasické palivové čerpadlo
Zdroj:
L+K 1/1983

Avia B 21.1 - Dobře patrné provedení kamufláže
Zdroj:
L+K 1/1983

Dobře patrné provedení kamufláže
Zdroj:
L+K 1/1983

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-21-1-t178974#528004 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více