Avia B 21.001

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Avia B 21.001

    Avatar
     
    Typ:
    Type:
    Avia B 21
    Výrobce:
    Producer:
    Avia
    Datum výroby:
    Date of Production:
    22.02.1925
    Výrobní číslo:
    Construction Number:
    21.1
    Číslo stroje:
    Serial Number:
    21.1
     
    Provozovatel:
    User:
    - -
    Pohonná jednotka:
    Engine:
    22.02.1925-20.05.1925 Škoda HS 220 kW čís. 5093
    21.05.1925-21.04.1928 Škoda HS čís. 5086
    Výzbroj:
    Armament:
    DD.MM.RRRR
    Datum převzetí:
    Commissioned:
    12.06.1925
    Datum vyřazení:
    Decommissioned:
    21.04.1928
    Vojenský útvar:
    Unit:
    12.06.1925-20.09.1925 VLÚS - do GO po drobné nehodě.
    20.03.1926-16.05.1927 VLÚS
    16.05.1927-21.04.1928 1. letecký pluk, 34. letka
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Útvarové označení:
    Unit Marking:
    16.05.1927-21.04.1928 1. letecký pluk
    Poznámka:
    Note:
    Prototyp letounu Avia B 21, pod výrobním číslem "1". Dokončení letounu 22. února 1925 a 24. téhož měsíce byl zalétán továrním pilotem Avie Fritschem. Obecně během prvních letů měl jak dobré až výborné parametry, ale též se vyznačoval vynikající obratností a ovladatelností a to i při velmi malých rychlostech. 9. dubna 1925 si letoun pilotovaný Fritschem prohlédli rumunští důstojníci. Ti obdivovali zvláště jeho obratnost. Nicméně 14. května začaly problémy s motorem, poté co si jej prohlédl technik Škodových závodů, bylo na jeho doporučení přistoupenou k výměně motoru. 12. června letoun převzala armáda. Ta letoun dala k VLÚS, kde probíhaly další zkoušky, a rovněž se s letounem seznamovali letci. "Obdivuhodnou akrobacii" pak dle zápisu v továrně Avia, dne 6. července provedli čet. Dvořák a kap. Kalla. 26. července při leteckém dni v Českých Budějovicích, pak byl letoun předveden veřejnosti. Dne 8. září pak bylo zkoušení letounu ukončeno závěrečným posudkem, který hodnotil letoun velice kladně, s tím že dokonce letoun je lepší než byly požadavky na něj kladené. U VLÚS letoun ještě v září prodělal menší nehodu, po které byl dán 20. září do továrny k provedení GO. 20. března byl letoun předán zpátky k VLÚS, kde působil až do 16. května 1927, kdy byl zařazen k 31. letce 1. LP. Zde také ukončil svou existenci dne 21. dubna 1928, když během cvičného orientačního letu ve skupině, došlo k závadě na palivovém čerpadle Weymann, pilot des. Niesner nouzově přistál u Semil, přičemž havaroval, sám vyvázl nezraněn. Letoun se pak již neopravoval. -
    Zdroje:
    Sources:
    Krumbach, J. Avia BH-21, in: Triáda 2, naše vojsko, Praha 1986.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178974#525643Verze : 0
    Avatar
     
    Základní kamufláž:
    Basic Camouflage:
    22.02.1925-21.04.1928
    Horní plochy:
    Upper Surfaces:
    Nepravidelné pásy hnědé, okrové a zelené -
    Spodní plochy:
    Lower Surfaces:
    Stříbrná (hliníkový bronz) -
     
    Provedení výsostných znaků:
    National Recognition Marking:
     
    Trup:
    Fuselage:
    Praporový československý výsostný znak -
    Horní plochy křídel:
    Upper Surfaces of Wings:
    Praporový československý výsostný znak -
    Spodní plochy křídel:
    Lower Surfaces of Wings:
    Praporový československý výsostný znak -
     
    Označení v rámci útvaru:
    Unit Marking:
     
    Trup:
    Fuselage:
    - -
    Horní plochy křídel:
    Upper Surfaces of Wings:
    - -
    Spodní plochy křídel:
    Lower Surfaces of Wings:
    - -
     
    Zvláštní a příležitostné označení:
    Special and Individual Marking:
     
    Trup:
    Fuselage:
    - -
    Horní plochy křídel:
    Upper Surfaces of Wings:
    - -
    Spodní plochy křídel:
    Lower Surfaces of Wings:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Krumbach, J. Avia BH-21, in: Triáda 2, naše vojsko, Praha 1986.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178974#526002Verze : 0
    Avatar
    Několik snímků B 21.1, který se mírně odlišoval od ostatních sériových strojů.

    Letoun již během služby u čs. letectva. Vidět jsou dvě venturiho trubice "nassavače Weyman", které nahrazovaly, byť nepříliš dobře klasické palivové čerpadlo Zdroj: L+K 1/1983

    Dobře patrné provedení kamufláže Zdroj: L+K 1/1983
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/178974#528004Verze : 0