Název: Name: | Daimler-Benz DB 605 ASM | Daimler-Benz DB 605 ASM |
Originální název: Original Name: | Daimler-Benz DB 605 ASM | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1944 | |
Použití: Use: | Arado Ar 240 B-0, Messerschmitt Bf 109 G-14 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 730 kg | 1609 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2303 mm | 7ft 6,67in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 817 mm | 2ft 8,17in |
Celková výška: Overall Height: | 1047 mm | 3ft 5,21in |
Vrtání: Bore: | 154 mm | 6,06in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,7 l | 2178.55 cu in |
Palivo: Fuel: | letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) | Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch | Bosch direct fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada | 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Kompresor byl použit z motoru DB 603 tedy s větším průměrem a vyšším množstvím stlačeného vzduchu. | Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch, using the larger DB 603 supercharger. |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou Glysantin | Liquid-cooled, pressurized |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1323.6 kW při 2800 ot/min | 1775 bhp at 2800 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: 1 324 kW (1,800 k) při 2 800 ot/min s použitím MW-50 1 103 kW (1 500 k) při 2 800 ot/min v h= 6 400 m bojový výkon s MW-50 do 5 min, 846 kW (1 150 k) při 2 600 ot/min v h= 7 800 m zvýšený výkon max. 30 min. 765 kW (1 040 k) při 2 300 ot/min v h= 7 100 m trvalý výkon. Motor byl vybaven zařízením pro vstřik směsi vody a metanolu do sání kompresoru, odpařením této směsi se stlačený vzduch ochladil - poklesl protitlak kompresoru a ten dodal větší množství vzduchu. Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. | Power output: 1,775 hp at 2,800 rpm for take-off with MW-50 injection, 1,479 hp at 2,800 rpm at 20,997 ft for combat power with MW-50 (max. 5 min). 1,134 hp at 2,600 rpm at 25,991 ft (max. 30 min) and 1,026 hp at 2,300 rpm at 23,294 ft continuous power. MW50 injection into the supercharger intake and using the larger DB 603 supercharger. Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank. |
Zdroje: Sources: | http://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm frhewww.physik.uni-freiburg.de kurfurst.org http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm archiv autora |