Daimler-Benz DB 605 ASM

     
Název:
Name:
Daimler-Benz DB 605 ASM Daimler-Benz DB 605 ASM
Originální název:
Original Name:
Daimler-Benz DB 605 ASM
Kategorie:
Category:
invertní vidlicový motor inverted vee engine
Výrobce:
Producer:
Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1944
Použití:
Use:
Arado Ar 240 B-0, Messerschmitt Bf 109 G-14
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
730 kg 1609 lb
Celková délka:
Overall Length:
2303 mm 7ft 6,67in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
817 mm 2ft 8,17in
Celková výška:
Overall Height:
1047 mm 3ft 5,21in
Vrtání:
Bore:
154 mm 6,06in
Zdvih:
Stroke:
160 mm 6,3in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,7 l 2178.55 cu in
Palivo:
Fuel:
letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Kompresor byl použit z motoru DB 603 tedy s větším průměrem a vyšším množstvím stlačeného vzduchu. Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch, using the larger DB 603 supercharger.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooled, pressurized
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1323.6 kW při 2800 ot/min 1775 bhp at 2800 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
1 324 kW (1,800 k) při 2 800 ot/min s použitím MW-50
1 103 kW (1 500 k) při 2 800 ot/min v h= 6 400 m bojový výkon s MW-50 do 5 min,
846 kW (1 150 k) při 2 600 ot/min v h= 7 800 m zvýšený výkon max. 30 min.
765 kW (1 040 k) při 2 300 ot/min v h= 7 100 m trvalý výkon.

Motor byl vybaven zařízením pro vstřik směsi vody a metanolu do sání kompresoru, odpařením této směsi se stlačený vzduch ochladil - poklesl protitlak kompresoru a ten dodal větší množství vzduchu.

Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
Power output:
1,775 hp at 2,800 rpm for take-off with MW-50 injection,
1,479 hp at 2,800 rpm at 20,997 ft for combat power with MW-50 (max. 5 min).
1,134 hp at 2,600 rpm at 25,991 ft (max. 30 min) and
1,026 hp at 2,300 rpm at 23,294 ft continuous power.

MW50 injection into the supercharger intake and using the larger DB 603 supercharger.

Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank.
Zdroje:
Sources:
http://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm
frhewww.physik.uni-freiburg.de
kurfurst.org
http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-605-ASM-t179853#527995 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více