Rumpler Taube

Etrich Taube
     
Název:
Name:
Rumpler Taube Rumpler Taube
Originální název:
Original Name:
Rumpler Taube
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1910-DD.MM.191R Etrich Flieger Werke, Wiener Neustadt /
DD.MM.1910-DD.MM.191R Jacob Lohner & Co., Wien /
DD.MM.1911-DD.MM.1913 E. Rumpler, Luftfahrtzeugbau GmbH, Berlin /
DD.MM.191R-DD.MM.191R K.u.K. Fliegerarsenal Flugzeugwerk, Fischamend /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1910-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Etrich:
několik / few
Lohner/MLG:
26 (pro KuK Luftfahrtruppe)
Fishchamend:
10 Etrich A.I (Fd)
20 Etrich A.II (Fd)
Rumpler:
126 (~70?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
400 kg 882 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
600 kg 1323 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
10,20 m 33ft 5,56in
Výška:
Height:
3,20 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,00 m2 322.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome o výkonu 36,8 kW/50 k, nebo
Gnome o výkonu 51,5 kW/70 k, nebo
Gnome o výkonu 73,5 kW/100 k, nebo
Argus o výkonu 51,5 kW/70 k, nebo
Argus o výkonu 73,5 kW/100 k, nebo
Argus o výkonu 88 kW/120 k, nebo
Austro-Daimler o výkonu 51,5 kW/70 k, nebo
Austro-Daimler o výkonu 73,5 kW/100 k, nebo
Daimler o výkonu 51,5 kW/70 k, nebo
Daimler o výkonu 73,5 kW/100 k, nebo
Hiero o výkonu 58,8 kW/80 k, nebo
Dixi o výkonu 51,5 kW/70 k, nebo
NAG o výkonu 70 kW/95 k
...
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome, power 49.3 hp, or
Gnome, power 69 hp, or
Gnome, power 98.6 hp, or
Argus, power 69 hp, or
Argus, power 98.6 hp, or
Argus, power 120 hp, or
Austro-Daimler, power 69 hp, or
Austro-Daimler, power 98.6 hp, or
Daimler, power 69 hp, or
Daimler, power 98.6 hp, or
Hiero, power 78.9 hp, or
Dixi, power 69 hp, or
NAG, power 93.7 hp
...
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
80 km/h v 0 m 46.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
70 km/h v ? m 40.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
140 km 74.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:









?









?
Poznámka:
Note:
- držitelem rakouské licence byla společnost Motor-Luftfahrzeug-Gesellschaft mbH, která ale výrobou draků pověřila firmu Lohner a sama do nich pouze montovala motory a přístroje
- držitelem německé licence byla společnost Rumpler, zamítnutí německého patentu ovšem vedlo k velkému množství bezlicenčních kopií a odvozených strojů od desítek dalších německých výrobců
- stroje některých dalších výrobců mohly být v podstatně shodné, jiné se ale velice lišily
- rakouské vojenské označení strojů, které se dožily roku 1915, znělo Etrich A.I pro stroje s chladičem nad motorem a Etrich A.II pro stroje s "automobilovým" chladičem
- 20 cvičných A.II, a pravděpodobně i 10 A.I, postavených arzenálem v Fischamendu, bylo postaveno bez zakoupení licence
- údaje platí pro stroje Rumpler s motorem Argus o 70 k
-
Zdroje:
Sources:
Balej, Jan. Etrich Taube, L+K 1984/13-14.
Grosz, P. M. Taube at War, Windsock Datafile 104. Albatros Productions, Berkhamsted 2004. ISBN 1-902207-59-9.
Das Flugzeugwerk Rumpler und seine Entwicklung von 1908 bis 1918, Luftfahrt International Nr. 07, 1975.
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Гриценко, И. В. История создания и службы самолетов типа Taube. Запорожье, 2009.
URL : https://www.valka.cz/Rumpler-Taube-t181049#531005 Verze : 0
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org

Rumpler Taube - Rumpler Taube německého letectva na letišti Köln-Longerich, cca 1913.

Rumpler Taube německého letectva na letišti Köln-Longerich, cca 1913.
Rumpler Taube - Jiná německá taube v letu.

Jiná německá taube v letu.
URL : https://www.valka.cz/Rumpler-Taube-t181049#531007 Verze : 1
flyingmachines.ru

Rumpler Taube - Taube právě převzatá rakousko-uherským letectvem. Mezi přítomnými se nachází např. majitel firmy MLG hrabě Castiglioni, ředitel firmy Oesterreichische Daimler Motoren Fischer, kapitán von Petroczy a Etrichův předváděcí pilot Illner.

Taube právě převzatá rakousko-uherským letectvem. Mezi přítomnými se nachází např. majitel firmy MLG hrabě Castiglioni, ředitel firmy Oesterreichische Daimler Motoren Fischer, kapitán von Petroczy a Etrichův předváděcí pilot Illner.
URL : https://www.valka.cz/Rumpler-Taube-t181049#531041 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více