Název: Name: | Renard R.32 | Renard R.32 |
Originální název: Original Name: | Renard R.32 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15501) kg | 3417 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2300 kg | 5071 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,40 m | 47ft 2,92in |
Délka: Length: | 9,20 m | 30ft 2,19in |
Výška: Height: | 2,93 m | 9ft 7,34in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,00 m2 | 344.45 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome et Rhône 14N 1 o výkonu 681 kW/940 k třílistá stavitelná vrtule Gnome-Rhône | Gnome et Rhône 14N 1, power 927 hp three-bladed variable-pitch propeller Gnome-Rhône |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3852) km/h v 4000 m | 239.2 2) mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 63) min do 5000 m | 63) min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 115004) m | 37730 4) ft |
Dolet: Range: | 1300 km | 807.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm 1x pohyblivý kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm 4x 10kg puma | 1x fixed .30 in FN-Browning machine gun 1x flexible .30 in FN-Browning machine gun 4x 22 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | R.30 č.2 s motorem Hispano-Suiza 12Ybrs, 610 kW/830 k: 1) 1650 kg 2) 350 km/h 3) 6,5 min 4) 10750 m - 10. objednaný R.31 byl vyčleněn k úpravám podle požadavků belgického letectva na zástavbu silnějšího motoru a uzavřené kabiny - první prototyp, s motorem Gnome, byl neúspěšně nabídnut Turecku a snad se jednalo i o prodeji do SSSR, nakonec byl pravděpodobně upraven na standard R.31 a vrácen belgickému letectvu - druhý prototyp, s motorem Hispano, byl převzat belgickým letectvem, v den přijetí havaroval kvůli otravě pilota výfukovými plyny | R.30 no.2 with Hispano-Suiza 12Ybrs, 819 hp: 1) 3638 lb 2) 217.5 mph 3) 6.5 min 4) 35269 ft - 10th ordered R.31 was earmarked for modification to the requirements of the Belgian Air Force for the installation of more powerful engine and an enclosed cockpit - first prototype (with Gnome engine) was unsuccessfully offered to Turkey and there was probably negotiation with the USSR, eventually it was posibly adapted to the R.31 standard and returned to the Belgian Air Force - second prototype (with an Hispano engine) was taken over by the Belgian Air Force, on the same day the plane crashed due to pilot exhaust fumes poisoning |
Zdroje: Sources: | Hauet, André. Renard R.31, R.32 et R.33, Le Fana de L'Aviation 1973/11. http://www.fnar.be/avionsjpdecocq/Renard_R32.pdf http://www.fnar.be/?Les_Avions_Renard:R32 |