IVL D.26 Haukka

     
Název:
Name:
IVL D.26 Haukka IVL D.26 Haukka
Originální název:
Original Name:
IVL D.26 Haukka
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Ilmailuvoimien Lentokonetehdas, Helsinki
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
17.03.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
940 kg 2072 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1290 kg 2844 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,60 m 31ft 5,94in
Délka:
Length:
6,60 m 21ft 7,83in
Výška:
Height:
2,60 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,00 m2 258.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter 9Ac o výkonu 309 kW/420 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome-Rhône Jupiter 9Ac, power 414 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
249 km/h v ? m 154.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7900 m 25919 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.puolustusvoimat.fi
URL : https://www.valka.cz/IVL-D-26-Haukka-t182855#534513 Verze : 0
Tento drobný finský stíhač navrhl Kurt W. Berger. Na svou dobu poměrně pokročilý jednopříhradový letoun byl smíšené konstrukce, s poloskořepinovou přední částí trupu, zadní částí z ocelových trubek křídly o nestejném rozpětí, také krytými překližkou, francouzským motorem Jupiter 9Ac a možností používat kolový nebo lyžový podvozek. Horní křídlo bylo posazeno přímo na trup. Stavba prototypu byla objednána 14. září 1927, postavila ho továrna Ilmailuvoimien Lentokonetehdas sídlící v helsinské pevnosti Suomenlinna a poprvé Jestřáb vzlétl 17. března 1928. Oficiální zkoušky probíhaly na letecké základně Utti. 7. října se stroj dostal do ploché vývrtky, kterou se podařilo vybrat jen s největšími obtížemi. Zkušební piloti kritizovali špatnou ovladatelnost, mizerný výhled z kabiny a sklon přecházet do vývrtky. Jediný dokončený stroj byl poté uskladně v Utti až do 21. ledna 1931, kdy byl vrácen IVL. Dnes se nachází rozebraný v leteckém muzeu Päijät-Hämeen ilmailumuseo v Asikkale.


Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.puolustusvoimat.fi
en.wikipedia.org

IVL D.26 Haukka -


URL : https://www.valka.cz/IVL-D-26-Haukka-t182855#534519 Verze : 2
panssarivaunut.blogspot.cz

IVL D.26 Haukka -


URL : https://www.valka.cz/IVL-D-26-Haukka-t182855#534516 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft32469.htm

IVL D.26 Haukka -


URL : https://www.valka.cz/IVL-D-26-Haukka-t182855#534514 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více