Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského [1929-1941]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského [1929-1941]

Moscow Aircraft Factory No. 39 named after V. R. Menzhinski / Московский авиационный завод № 39 им. В. Р. Менжинского

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského Moscow Aircraft Plant No. 39 named after V. R. Menzhinski
    Originální název:
    Original Name:
    Московский авиационный завод № 39 имени В. Р. Менжинского
    Historie názvů:
    History of Names:
    DD.MM.1916-28.11.1921 Vojenský ústřední park-sklad
    28.11.1921-DD.MM.1922 Letecký dělník
    DD.MM.1922-DD.MM.1927 Letecké opravny č. 1
    DD.MM.1927-DD.12.1929 Letecké opravny č. 1 V. R. Menžinského
    DD.12.1929-08.12.1941 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského
    DD.MM.1916-28.11.1921 Military Central Park-Depot
    28.11.1921-DD.MM.1922 Aviation Worker
    DD.MM.1922-DD.MM.1927 Aircraft Repair Factory No. 1
    DD.MM.1927-DD.12.1929 Aircraft Repair Factory No. 1 named after V. R. Menzhinski
    DD.12.1929-08.12.1941 Moscow Aircraft Factory No. 39 named after V. R. Menzhinski
    Obory výroby:
    Production Subjects:
    výroba letadel aviation
    Sídlo hlavního závodu:
    Headquarters:
    DD.MM.1916-DD.10.1941 Moskva /
    DD.10.1941-08.12.1941 Irkutsk /
    DD.MM.1916-DD.10.1941 Moscow /
    DD.10.1941-08.12.1941 Irkutsk /
    Názvy a sídla poboček:
    Subsidiary Name and Location:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vznik:
    Founded:
    DD.MM.1916
    DD.MM.1916
    Zánik:
    Cancelled:
    19.12.1941 zlúčenim so Závodom č. 125 na Závod 39 Irkutsk
    19.12.1941 merged with Plant No. 125 to Plant 39 Irkutsk
    Produkty:
    Products:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921 KOMTA
    DD.MM.1930-DD.MM.1930 Polikarpov I-5
    DD.MM.1930-DD.MM.193R Jakovlev AIR-4
    DD.MM.1931-DD.MM.1931 Jakovlev AIR-5
    DD.MM.1931-DD.MM.1933 Grigorovič I-Z
    DD.MM.1931-DD.MM.1931 Laville DI-4
    DD.MM.1932-DD.MM.193R Jakovlev AIR-6
    DD.MM.1932-DD.MM.1932 Jakovlev AIR-7
    DD.MM.1934-DD.MM.1935 Polikarpov I-15
    DD.MM.1934-DD.MM.1934 Jakovlev AIR-8
    DD.MM.1934-DD.MM.1936 Polikarpov I-16
    DD.MM.1934-DD.MM.1934 Polikarpov I-17
    DD.MM.1935-DD.MM.1936 Kočerigin DI-6
    DD.MM.1936-DD.MM.1941 Iljušin DB-3
    DD.MM.1940-DD.MM.1941 Iljušin DB-4
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 Petljakov Pe-3
    Poznámka:
    Note:
    Od roku 1930 působí při závodu konstrukční kancelář CKB-39 OGPU.
    V októbri 1941 bol závod evakuovaný z Moskvy. Väčšina továrne skončila v Irkutsku, v priestoroch Závodu č. 125, zvyšok vybavenia spolu s 1000 zamestnancami v Ulan-ude, kde posilnil miestny Letecký závod č. 99.
    From 1930 at the plant operates the CKB-39 OGPU design office.
    In October 1941 the plant was evacuated from Moscow. The greater part of the plant ended in Irkutsk, in the premises of the Plant No. 125, the rest of the equipment along with 1,000 employees ended in Ulan-Ude and strengthen the local Plant No. 99.
    Zdroje:
    Sources:
    Dexter, Keith; Rodionov, Ivan.The Factories, Research and Design Establishments of the Soviet Defence Industry: a Guide.
    ru.wikipedia.org
    topos.memo.ru
    irkipedia.ru
    http://testpilot.ru/az_map/avia/zavod-39/
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/184174#537768Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Původní názvy:


    DD.MM.1916-28.11.1921 Военный центральный парк-склад
    (Voyennyj centralnyj park-sklad / Voyennyy tsentralnyy park-sklad)
    28.11.1921-DD.MM.1922 Авиаработник
    (Aviarabotnik / Aviarabotnik)
    DD.MM.1922-DD.MM.1927 Ремонтный воздушный завод № 1
    (Remontnyj vozdušnyj zavod No. 1 (Remvozduchzavod No. 1) / Remontnyy vozdushnyy zavod No. 1 (Remvozdukhzavod No. 1))
    DD.MM.1927-DD.12.1929 Ремонтный воздушный завод № 1 им. В. Р. Менжинского
    (Remontnyj vozdušnyj zavod No. 1 im. V. R. Menžinskogo / Remontnyy vozdushnyy zavod No. 1 V. R. Menzhinskogo)
    DD.12.1929-DD.MM.193R Авиационный завод № 39 им. В. Р. Менжинского
    (Aviacionnyj zavod No. 31 im. V. R. Menžinskogo / Aviatsionnyy zavod No. 31 V. R. Menzhinskogo)
    DD.MM.193R-08.12.1941 Московский авиационный завод № 39 им. В. Р. Менжинского
    (Moskovskij aviacionnyj zavod No. 31 im. V. R. Menžinskogo / Moskovskiy aviatsionnyy zavod No. 31 V. R. Menzhinskogo)


    Roky nejsou jisté, např. Aviarabotnik je uváděn od roku 1921 i od roku 1922. Je dokonce možné, že to bylo pouze přízvisko Remvozduchzavodu. Remvozduchzavod Menžinskogo je mou domněnkou, protože zdroje se shodují, že závodem č. 39 se továrna stala až od roku 1929 (nebo dokonce 1930), ale přízvisko Menžinskogo nesla již od roku 1927.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/184174#546948Verze : 1
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    Kolektiv závodní konstrukční kanceláře CKB-39. Tato "šaraška", vězeňská skupina, podléhala tajné policii OGPU, po jejímž řediteli se továrna jmenovala a který na fotce sedí uprostřed.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/184174#546952Verze : 0
    MOD