Antonov An-12A [kód NATO: Cub]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
Vánoční srazy 9.12.2017 Praha a Karviná | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Antonov An-12A [kód NATO: Cub]

Antonov An-12A / Антонов Ан-12А

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Antonov An-12A Antonov An-12A
    Originální název:
    Original Name:
    Антонов Ан-12А
    Kategorie:
    Category:
    transportní letoun cargo aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1961-DD.MM.1965 Voroněžský letecký závod č. 64, Voronež /
    DD.MM.1961-DD.MM.1972 Taškentský letecký závod č. 84 V. P. Čkalova, Taškent /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1961-DD.MM.1972
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    155
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    35340 kg 77911 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    56000 kg 123459 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    61000 kg 134482 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    38,01 m 124ft 8,46in
    Délka:
    Length:
    33,12 m 108ft 7,94in
    Výška:
    Height:
    11,44 m 37ft 6,38in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    121,7 m2 1309.97 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbovrtulový turboprop
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Ivčenko AI-20K o výkonu 3126 kW/4250 k
    čtyřlistá stavitelná vrtule AV-68I
    Ivchenko AI-20K, power 4192 hp
    four-bladed variable-pitch propeller AV-68I
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    16600 l 3651 Imp gal / 4385 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    650 km/h v ? m 403.9 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10500 m 34449 ft
    Dolet:
    Range:
    2690 km 1671.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1 x PV-23US (2 x 23mm kanón AM-23), 700 nábojov


    Bombardovací výzbroj:
    - 2 x FOTAB-100-80 (ФОТАБ-100-80), alebo NOSAB-100 (nočné orientačno-signálne bomby), alebo 2 x DOSAB-100 (ДОСАБ-100, denné orientačno-signálne bomby)
    - 6 x COSAB-10 (farebné orientačno-signálne bomby), alebo 6 x OMAB-25-8N (noční námořní orientační pumy), alebo 6 x OMAB-25-12D (denné námořní orientační pumy) v zásobníku DJa-SS-AT (ДЯ-СС-АТ);

    - 70 x letecká bomba kalibru 100 kg (OFAB-100, ZAB-100 a pod.), alebo 29-32 leteckých bômb kalibru 250 kg (OFAB-250, PTAB, ZAB-250, RBK-250), 18-22 leteckých bômb kalibru 500 kg (FAB-500, ZAB-500, OZAB, RBK-500, alebo 18 bômb UDM-500 (УДМ-500) s použitím transportéra TG-12MV (ТГ-12MB)
    1 x PV-23US (2 x 23 mm gun AM-23), 700 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:






    ?






    ?
    Poznámka:
    Note:
    Izdelije "TA" (изделие "ТА")
    hmotnosť nákladu: 12000-20000 kg
    payload: 26455 lb - 44092 lb
    Zdroje:
    Sources:
    В.Ильин: Военно-транспортная авиация России; АСТ, 2001; ISBN 9785170087822
    Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Antonov An-12: The Soviet Hercules. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-255-1.
    ru.wikipedia.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/184307#537978Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Antonov An-12A (Izdelije "TA") sa začal sériovo vyrábať v roku 1961 vo Voronežskom (Závod č. 64) a Taškentskom (Závod č. 84) leteckom závode. Od svojho predchodcu sa líšil najmä použitím výkonnejších motorov AI-20K (celkový výkon 4 x 4250 hp) a zvýšeným množstvom paliva na 16 600 l, čo bolo dosiahnuté inštaláciou štvorice nových pružných nádrží do krídel. Vyšší výkon motorov a úpravy trupu, ktoré viedli k jeho zosilneniu umožnili zvýšiť maximálnu vzletovú hmotnosť lietadla na 61 000 kg pri nosnosti 20 000 kg nákladu. Časť trupu lietadla bola hermetizovaná, čo umožnilo prepravu 20 pasažierov. V nákladovom (nehermetizovanom) priestore sa mohlo viesť 82 pasažierov (s kyslíkovými maskami), alebo 58 plne vyzbrojených výsadkárov. Pri letoch vo výškach do 4 000 m (bez potreby používať kyslíkové prístroje) sa na palube mohlo prepravovať až 90 osôb (núdzovo aj viac, počas testov prepravil An-12A naraz až 180 pasažierov). An-12A sa do výzbroje začali zaraďovať koncom roku 1963.


    Počas služby boli mnohé An-12A modernizované na verziu An-12AP inštaláciou dvoch ďalších nádrží s palivom do trupu pod nákladnou palubou (objem nádrží 5 500 l a 4 350 l, čo zvýšilo zásobu paliva na 28 470 l). Modernizácia prebiehala od roku 1963.


    Od roku 1965 boli lietadlá An-12A (a An-12B) vybavované aparatúrou Klin (Клин), zabezpečujúcou kontrolu polohy lietadla pri lete vo formácii voči ostatným lietadlám vo formácii.


    В.Ильин: Военно-транспортная авиация России; АСТ, 2001; ISBN 9785170087822
    ru.wikipedia.org
    http://www.airwar.ru/enc/craft/an12.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/184307#537988Verze : 3
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/184307#547909Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/184307#547910Verze : 0
    MOD