Caudron G.3

     
Název:
Name:
Caudron G.3 Caudron G.3
Originální název:
Original Name:
Caudron G.3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.1914 Société des avions Caudron, Rue /
DD.MM.1913-DD.MM.191R Société des avions Caudron, Lyon /
DD.MM.1914-DD.MM.191R Société des avions Caudron, Issy-les-Moulineaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société d'études aéronautiques, Suresnes /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Blériot Aéronautique, Suresnes /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société de production des aéroplanes Deperdussin, Suresnes /
DD.MM.1914-DD.MM.191R British Caudron Co. Ltd., Cricklewood /
DD.MM.1915-DD.MM.1918 AER fabbrica di aeroplani, Orbassano /
DD.MM.1922-DD.MM.1924 Parque de Material Aeronáutico, Alverca
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1423 Caudron
1027 SEA/Blériot/Depperdussin
~50 British Caudron
250 AER
50 PMA
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
420 kg 926 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
710 kg 1565 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,401) m 43ft 11,55in1)
Délka:
Length:
6,402) m 20ft 11,97in2)
Výška:
Height:
2,50 m 8ft 2,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,003) m2 290.633) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome Lambda o výkonu 59 kW/80 k, nebo
Le Rhône 9C o výkonu 59 kW/80k, nebo
Anzani 10C o výkonu 66 kW/90 k, nebo
Anzani o výkonu 74 kW/100 k
Gnome Lambda, power 79 hp, or
Le Rhône 9C, power 79 hp, or
Anzani 10C, power 89 hp, or
Anzani, power 99 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1124) km/h v 0 m 69.6 4) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
185) min do 2000 m 185) min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
obvykle žádná, některé stroje nesly pušku, později i pohyblivý kulomet usually none, some equiped with rifles, later some with flexible machine gun
Uživatelské státy:
User States:















(?)
























(?)









Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 4 h


Data platí pro stroje s 66kW motorem; stroje britské výroby měly i mírně odlišné rozměry:
1) 13,26 m
2) 6,89 m
3) 28,27 m
4) 105 km/h
5) 27 min
Endurance: 4 hrs


Data are for 89 hp Anzani; data for british-built machines:
1) 43ft 6in
2) 22ft 7,25in
3) 304.3 sq ft
4) 65.2 mph
5) 27 min
Zdroje:
Sources:
Gutman, Jon. Caudron G.3, Windsock Datafile 94. Albatros Productions, Berkhamsted 2002. ISBN 1-902207-49-1.
Hornát, Jiří. Caudron G.3, L+K 1998/12.
Balej, Jan. Caudron G-I až G-III, L+K 1988/08.
URL : https://www.valka.cz/Caudron-G-3-t1850#66372 Verze : 0
Caudron G.3 - múzeum letectva a kozmonautiky Paríž

URL : https://www.valka.cz/Caudron-G-3-t1850#197460 Verze : 0
další fotky exempláře v pařížském leteckém muzeu
zdroj : vlastní foto
Caudron G.3 -


Caudron G.3 -


URL : https://www.valka.cz/Caudron-G-3-t1850#312916 Verze : 0
Další zachovalý stroj stojí v muzeu v bruselu
zdroj : vlastní foto
Caudron G.3 -


URL : https://www.valka.cz/Caudron-G-3-t1850#314055 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více