Štábní a velitelské vozy R-U automobilního oddílu

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Štábní a velitelské vozy R-U automobilního oddílu

    Avatar
    Vážení přátelé dýmotvorných vozidel. Velmi by mne zajímaly jakékoliv bližší informace o osobním voze na přiložené fotografii. Značka, výrobce, techn. parametry apod. Děkuji za pomoc.


    Taktéž použitelné odkazy nebo odborná literatura, popř. relevantní historické údaje o první automobilové jedntce (Autokader), navazujícího aut. oddílu (Automobilabteilung) a pozdějších válečných Kraftfahrtruppe a Autotruppe. Zajímavá by byla i jakákoliv informace o vznikajících Autogruppenkommandos.

    Plukovní fotograf setník Jindřich Bišický s řidičem. Štáb II./IR47.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/185457#541429Verze : 0
    Avatar
    Zdar, nevím, zda nenesu klestí do lesa, ale měl bych toto z r. 1918:
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/185457#541448Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Děkuji za pomoc a přidávám zajímavý dobový snímek osobního automobilu vyfotografovaného s osádkou na dvoře kasáren LIR30 ve Vysokém Mýtě. Jde o nedatovaný snímek z válečného období, za povšimnutí stojí obě vlaječky, Rakouská a Česká. Sedící důstojnící jsou od hulánů LUR2. Opět by mne zajímal především typ automobilu. Nějak se k tomu nemohu dopátrat.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/185457#541528Verze : 0
    Avatar
    Tak nyní již víme, že jde pravděpodobně o Fiat Tipo Zero 1912 (Pininfarina), od výrobce Fiat S. A., Turín. Potvrdili mi to z badatelny Nár. tech. muzea v Praze. Druhý vůz setníka Bišického je jeden z typů od firmy Gräf & Stift, Automobilfabrik AG., Vídeň. Jde nejspíše o model 40/45 HP 1913. Stejný vůz používal Karel I. při svých inspekčních cestách. Ve využívání R-U armády byl před válkou i značně oblíbený Laurin-Klement PULLMAN typ M 1913. Bohužel díky ceně využívaný jen v omezené míře. Nejláce vyšel onen Fiat, vyráběný pro armádu v několika pozdějších modifikacích a specifikacích (loukotě, vozové doplňky apod.). Patrioticky se naopak v Rakouských zemích využíval zcela jednoznačně Gräf & Stift.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/185457#542286Verze : 0