PZL-4

     
Název:
Name:
PZL-4 PZL-4
Originální název:
Original Name:
PZL-4
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.01.1932
Osádka:
Crew:
2 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4081 kg 8997 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5586 kg 12315 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,40 m 80ft 0,62in
Délka:
Length:
16,50 m 54ft 1,61in
Výška:
Height:
3,30 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
77,00 m2 828.82 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Wright J5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k
třílistá na zemi stavitelná kovová vrtule
Wright J5B Whirlwind, power 220 hp
three-bladed ground-adjustable metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
915 l 201 Imp gal / 242 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
190 km/h v 0 m 118.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,2 m/s 433.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2800 m 9186 ft
Dolet:
Range:
900 km 559.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- dopravní letoun, navržený jako náhrada za Fokker F.VII a obdobné Zygmuntem Brunerem, pracujícím předtím u firmy Avions Bernard
- kvůli překročení plánované hmotnosti výkonově zaostával za F.VIIb/3m, aerolinky Lot ztratily zájem a vývoj dopravní verze byl v roce 1935 ukončen
- návrh bombardovací varianta PZL-4B byl také odmítnut kvůli nutnosti příliš překonstruovat trup
- od roku 1934 byl uložen na letišti Ławica, v roce 1937 zrušen a pomalu rozebírán
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-4-t186097#542986 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/pzl4.html

PZL-4 -


PZL-4 -


PZL-4 -


URL : https://www.valka.cz/PZL-4-t186097#542987 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více