PZL P.8/II

     
Název:
Name:
PZL P.8/II PZL P.8/II
Originální název:
Original Name:
PZL P.8/II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1102 kg 2429 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1573 kg 3468 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,50 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
7,56 m 24ft 9,63in
Výška:
Height:
2,75 m 9ft 0,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,00 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12H Petrel o výkonu 496 kW/675 k
dvoulistá pevná kovová vrtule Ratier
Lorraine-Dietrich 12H Petrel, power 666 hp
three-bladed fixed metal propeller Ratier
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
350 l 77 Imp gal / 92 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 0 m 217.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m 186.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,5 m/s 1476.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,5 min do 5000 m 7,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m 29856 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,92 mm 2x 7.92 mm Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- druhý prototyp P.8, se zjednodušenou konstrukcí, jiným motorem a povrchovým chladičem vody pod trupem, později nahrazeným dvěma na bocích trupu
- měl se účastnit Mezinárodního leteckého mítinku v Curychu, cestou ale kvůli přehřátí motoru havaroval a místo něj byl vyslán P.8/I
- po opravě byl vystaven na 13. leteckém salonu v Paříži
- plánovaná sériová podoba, P.9, byla letectvem zamítnuta, stejně jako P.10 s motorem Rolls-Royce, ve prospěch P.11 s hvězdicovým motorem
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-II-t186101#542996 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p8.html

PZL P.8/II - Původní podoba.

Původní podoba.
PZL P.8/II -


PZL P.8/II -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-II-t186101#542997 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p8.html

PZL P.8/II -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-II-t186101#542998 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více