Název: Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 2 | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 2 |
Originální název: Original Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 2 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Handley Page Ltd., Radlett | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1941-DD.09.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 25 (Sn. L9560-L9584) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1941 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15431 kg | 35000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 25240 kg | 55645 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 27216 kg | 60000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 30.070 m | 98ft 8in |
Délka: Length: | 21.360 m | 70ft 1in |
Výška: Height: | 6.320 m | 20ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 116.13 m2 | 1250 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 217,343 kg/m2 | 44 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon: I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 870 mm. | Rolls-Royce Merlin X twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed supercharger, rated at 1,075 hp for take-off and 1,130 hp at 5,000 ft MS gear and 1,110 hp at 17,700 ft for combat power FS gear, driving a three-blade constant-speed Rotol propellers of diameter 12 ft 8,5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7 055 l | 1,552 UK gallons and 2,242 UK gallons with limited bomb-load |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 418.4 km/h v 4511 m | 260 mph in 14800 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 338 km/h v 4572 m | 195 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.2 m/s | 439 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 41 min do 5486 m | 41 min to 18000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6950 m | 22802 ft |
Dolet: Range: | 2993.4 km | 1860 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4474 km | 2780 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích, 2x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm, v bočním střelišti na obou stranách trupu, po 500 nábojích, tyto kulomety byly často zdvojené a 4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích. Pumový náklad: 5 897 kg 4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích | Two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret 1,000 rpg, two single or twin flexible 0.303 in Vickers K machine-guns in positions on each side fuselage in open windows, 500 rpg and four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 1,000 rpg. Bomb load: Up to 13,000 lb (10,000 lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings bomb-bays) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | HP.57 Halifax Mk I Series 2 měly zvýšenou maximální vzletovou hmotnost z 26 310 kg na 27 216 kg, ale nejvyšší povolená přistávací hmotnost zůstala nezměněná 23 000 kg. Všechny letouny měly v náběžné hraně křídel automatické sloty Handley Page, které byly později zablokovány v zatažené poloze. | HP.57 Halifax Mk I Series II with increased gross weight (from 58,000 lb to 60,000 lb but with maximum landing weight unchanged at 50,000 lb. |
Zdroje: Sources: | Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6 Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1 Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156 http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm www.historyofwar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.airwar.ru