Četverikov MDR-6

Chetverikov MDR-6
Четвериков МДР-6
     
Název:
Name:
Četverikov MDR-6 Chetverikov MDR-6
Originální název:
Original Name:
Четвериков МДР-6
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Taganrožský letecký závod č. 301 G. Dimitrova, Taganrog /
DD.MM.1940-DD.MM.1942 Ivankovský letecký závod č. 30, Ivankovo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
17 Taganrog
26 Ivankovo
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3949 kg 8706 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6700 kg 14771 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7000 kg 15432 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,40 m 63ft 7,77in
Délka:
Length:
15,73 m 51ft 7,28in
Výška:
Height:
3,90 m 12ft 9,53in
Plocha křídla:
Wing Area:
58,801) m2 632.921) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Švecov M-63 o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k
dvoulistá stavitelná vrtule AV-1
Shvetsov M-63, take-off power 1085 hp
two-bladed variable-pitch propeller AV-1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2200 l 484 Imp gal / 581 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
365 km/h v 4730 m 226.8 mph in 15518 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,6 m/s 1102.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15 min do 5000 m 15 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7800 m 25591 ft
Dolet:
Range:
1170 km 727 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2650 km 1646.6 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přední věži NUDB-3m
1x kulomet UBT 12,7 mm ve hřbetní věži SUDB-3 nebo MV-5
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v pod zádí

400-1200 kg pum
1x 7.62 mm ShKAS machine gun in a NUDB-3m bow turret
1x 12.7 mm UBT machine gun in a SUDB-3 or MV-5 dorsal turret
1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun under the tail

882-2646 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) nejistý údaj 1) uncertain data
Zdroje:
Sources:
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Петров, Г. Ф. Гидросамолеты и экранопланы 1910-1999. РусАвиа, Москва 2000. ISBN 5-900078-05-1.
Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986.
Маслов, Михаил. Повесть о морском дальнем разведчике Че-2, Мир Авиации 1997/01.
Якубович, Николай. В погоне за скоростью. Авиация и время 2008/01.
Němeček, Václav. Četvěrikov Če-2 (MBR-6), Letectví+Kosmonutika 1968/17.
Němeček, Václav. Četvěrikov MBR-6, Letectví+Kosmonutika 1986/15.

Četverikov MDR-6 -


Četverikov MDR-6 -


URL : https://www.valka.cz/Cetverikov-MDR-6-t44732#370051 Verze : 0
Četvěrikov Če-2 (MDR-6)
Четвериков ЧЕ-2 (МДР-6)


-průzkumný a bombardovací hydroplán


Průzkumný a lehký bombardovací hydroplán z konstrukční kanceláře Igora Vjačeslava Četvěrikova, modifikace arktického průzkumného letounu ARK-3, dvoumotorový čtyřmístný celokovový hornoplošník s plovákovým trupem, s vyvažovacími plováky pod křídly a se zatahovacím podvozkem záďového typu.


Projekt vojenského stroje vznikl v roce 1936, první let prototypu se uskutečnil v lednu 1937 a ke státním zkouškám došlo v červenci 1939. Sériová výroba byla zahájena v taganrožském leteckém závodě č. 31 až na podzim 1940 a dala pouze 17 strojů. Produkci stroje měl převzít nově postavený savělovský Letecký závod č. 288, jenž však do června 1941 nezahájil výrobu. Místo něj MDR-6 (od r. 1941 Če-2) vyyráběl ivankovský závod č. 30.

Jednotlivé hydroplány byly zařazeny do stavu dvou letek 15. samostatného průzkumného pluku námořního letectva Baltského loďstva, vyznamenaného Řádem rudého praporu, a dvou letek 16. samostatného průzkumného pluku námořního letectva Tichooceánského loďstva.
URL : https://www.valka.cz/Cetverikov-MDR-6-t44732#175436 Verze : 2
Četvěrikov Če-2 15. OMRAP, Baltské moře, konec července 1941.


Chetverikov Che-2 Side view by Basil Zolotov
Četverikov MDR-6 - http://basilzolotov.com

http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Cetverikov-MDR-6-t44732#370052 Verze : 1
Noční mise Če-2 "Žlutá 4", Baltské moře, konec července 1941.


Chetverikov Che-2 artwork by Basil Zolotov
Četverikov MDR-6 - http://basilzolotov.com

http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Cetverikov-MDR-6-t44732#370053 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více