SOV - BA-5 (obrněný automobil)

БА-5
     
Název:
Name:
BA-5 BA-5
Originální název:
Original Name:
БА-5
Výrobce:
Producer:
Moskevský automobilový závod V. I. Stalina, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
sériová výroba nezahájena / serial production not started
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1935
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
8000 kg 17637 lb
Celková délka:
Overall Length:
5300 mm 17ft 4,65in
Celková šířka:
Overall Width:
2400 mm 7ft 10,48in
Celková výška:
Overall Height:
2500 mm 8ft 2,43in
Světlá výška:
Ground Clearance:
265 mm 10,43in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm -
? -
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
Veža: 9 mm
Trup: 4-9 mm
Turret:
Chassis:
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
ZIS-5 ZIS-5
Převodovka:
Gearbox:
? ?
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
120 l 26.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h 31.1 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
260 km 161.6 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
20 ° 44 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 31 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,5 m 19,7in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,3 m 11,8in
Brodivost:
Fording Depth:
0,65 m 25,6in
Výzbroj:
Armament:
1 x 45mm kanón 20K-34 (114 nábojov)
3 x 7,62mm kulomet DT (3087 nábojov)
1 x 45 mm gun 20K-34 (114 rounds)
3 x .30 machine gun DT (3087 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Ťažký obrnený automobil využívajúci podvozok ZIS-6 a vežu tanku T-26. Heavy armoured car on chassi ZIS-6 with turret from T-26.
Zdroje:
Sources:
В.Н. Газенко, В. Ильин: Бронетранспортеры и бронемашины России; AST 2001; ISBN: 5-17-008780-2
URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-5-obrneny-automobil-t200478#573982 Verze : 0
Obrnený automobil BA-5 sa začal vyvíjať v roku 1934 a prototyp bol dokončený v jeseni 1935. Trup bol zvarovaný z pancierových dosiek s hrúbkou 4-9 mm (predok a boky 9 mm, zadná časť 8 mm, vrch 6 mm a spodok 4 mm). Veža bola použitá z tanku T-26 model 1933 so 45 mm kanónom 20K (vz. 1934). Strelec používal zameriavač vz. 1930.
Vozidlo bolo vyzbrojené trojicou guľometov DT - po jednom v čelnej a zadnej doske podvozku a jeden vo veži (spriahnutý s kanónom).


Vozidlo bolo vybavené dvojitým ovládaním - plnohodnotné stanoviská vodiča vpredu i vzadu. Stanovisko vodiča bolo vybavené priezormi s pancierovým sklom (vpredu i vzadu), osádka do stroja vstupovala malými, obdĺžnikovými, dopredu sa otvárajúcimi dverami v trupe.


Vozidlo poskytovalo dostatok priestoru osádku a malo aj relatívne dobré pancierovanie. Nevýhodou bol slabý motor, čo znižovalo manévrovacie možnosti vozidla. Po porovnaní výkonov a bojových možností s konkurenciou (BA-3, BA-6) bol ďalší vývoj a sériová výroba ukončená.



Dobová snímka BA-5 z obdobia vojskpvých skúšok.


Zdroj: В.Н. Газенко, В. Ильин: Бронетранспортеры и бронемашины России; AST 2001; ISBN: 5-17-008780-2
bronetehnika.narod.ru
armedman.ru

SOV - BA-5 (obrněný automobil) - BA-5

BA-5
URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-5-obrneny-automobil-t200478#573983 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více