Název: Name: | Tupolev Tu-160 | Tupolev Tu-160 |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-160 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1981-DD.MM.1982 Moskevský strojírenský závod Pokus, Moskva DD.MM.1984-DD.MM.1992 Kazaňské letecké výrobní sdružení S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1981-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | včetně prototypů / including prototypes 36 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.12.1981 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | monoplane with variable geometry wing |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 110000 kg | 242508 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 267000 kg | 588634 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 275000 kg | 606271 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 55,7 1) m | 182ft 8,9in 1) |
Délka: Length: | 54,095 m | 177ft 5,71in |
Výška: Height: | 13 m | 42ft 7,81in |
Plocha křídla: Wing Area: | 293,15 2) m2 | 3155.44 2) ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 938 kg/m2 | 192.12 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Kuzněcov NK-32 (Кузнецов НК-32) - maximální tah bez přídavného spalování: 127 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 245 kN | Kuzněcov NK-32 (Кузнецов НК-32) - maximum thrust, dry: 28660 lbf - maximum thrust, afterburning: 55115 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 171000 kg | 376980 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2000 3) km/h v ? m | 1242.7 3) mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 1000 km/h v ? m | 621.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15000 m | 49213 ft |
Dolet: Range: | 14000 km | 8699.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | maximální hmotnost výzbroje 40000 kg ve 2 pumovnicích 12x Raduga Ch-55SM (AS-15B Kent) 24x Raduga Ch-15S (AS-16 Kickback) volně padající bomby | maximum armament weight of 88180 lb in 2 weapon bays 12x Raduga Kh-55SM (AS-15B Kent) 24x Raduga Kh-15S (AS-16 Kickback) free fall bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Blackjack (Ram-P) 1) minimální šípovitost (20°), maximální šípovitost (65°) 35,6 m 2) minimální šípovitost (20°) 3) limit kvůli omezení opotřebení motorů, při zkouškách dosaženo 2230 km/h | NATO reporting name: Blackjack (Ram-P) 1) maximum spread (20°), fully swept (65°) 116ft 9,5in 2) maximum spread (20°) 3) a limit to avoid engine attrition, during tests 1385 mph was reached |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y., Komissarov, D.: Tupolev Tu-160 Blackjack, Midland publishing, 2003, ISBN 1-85780-147-4 www.globalsecurity.org www.airforce.ru |