CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R
    Kategorie:
    Category:
    valník cargo bed truck
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra n.p., Kopřivnice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.198R-DD.MM.1993 (?)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.197R
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x6
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    12700 kg 27999 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    8000 kg 17637 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    20700 kg 45636 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    450001) kg 992081) lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    65700 kg 144844 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    8350 mm 27ft 5in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2500 mm 8ft 2in
    Celková výška:
    Overall Height:
    36502) mm 12ft2)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    410 mm 1ft 4in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3270 mm - 1450 mm 129in - 57in
    Rozchod:
    Track:
    2044 mm - přední náprava
    1988 mm - zadní nápravy
    80.5in - front axle
    78.25in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní
    parkovací
    odlehčovací
    service brake
    parking brake
    engine brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    napětí elektrické sítě: 24 V
    ukostřený záporný pól
    dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
    alternátor: 28 V / 60 A
    nominal voltage: 24 V
    ground pole: negative
    two batteries: 12 V / 180 Ah
    alternator: 28 V / 60 A
    Pneumatiky:
    Tyres:
    15,00-21 TO3
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T3-930-31
    - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený
    - počet válců: 12
    - vrtání: 120 mm
    - zdvih: 140 mm
    - objem válců: 19 000 cm3
    - maximální točivý moment: 1130 Nm při 1400 ot/min
    - maximální výkon: 235 kW při 2200 ot/min
    Tatra T3-930-31
    - air cooled, V-type, four stroke, air-cooled diesel engine
    - number of cylinders: 12
    - bore: 4.72 in
    - stroke: 5.51 in
    - swept volume: 1159 cu in
    - maximum torque: 833 lb.ft at 1400 rpm
    - maximum power output: 315 hp (320 PS) at 2200 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting
    Spojka:
    Clutch:
    jednolamelová s průměrem 420 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem single-plate, diaphragm clutch 420 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    460 l 101.19 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    80 km/h 50 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    38,4 l/100 km 7.36 mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    1000 km 621 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    32 ° / 35 °
    Svah:
    Gradient:
    29 ° 65 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    0,9 m 35,4in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,4 m 55,1in
    Uživatelské státy:
    User States:




    3)







    3)



    Poznámka:
    Note:
    1) na silnici, 10000 kg v terénu
    2) plachta v horní poloze
    3) T-815 VVNC
    1) on the road, off-road 22046 lb
    2) tarpaulin in the top position
    3) T-815 VVNC
    Zdroje:
    Sources:
    Aut-24-22 - Terénní nákladní automobil Tatra 815 - Popis a provoz, Praha, 1984
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#460895Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R

    Nakladný automobil Tatra T-815 VVN 6x6 je terénne vozidlo určené na prepravu osôb, alebo nákladu do hmotnosti 8000 kg. Je to trojnápravový automobil so stálym pohonom obidvoch zadných náprav. Pohon prednej nápravy je vypínateľný. Pri prekonávaní ťažkého terénu je možné v priebehu jazdy meniť pretlak v pneumatikách.

    zdroj: www.vop028presov.sk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#92976Verze : 0
    Avatar
    Doplnenie údajov :

    Karoséria

    - búdka pre vodiča a osádku,
    - valníková plošina.

    Spojka : trecia, jednokotúčová s tanierovou pružinou.

    Prevodovka : mechanická s ozubenými kolesami.
    Počet rýchlostí : 10 vpred / 2 vzad.

    Prídavná prevodovka : dvojstupňová

    Brzdy : tri na sebe nezávislé systémy :

    - prevádzková - dvojokruhová, pretlaková pôsobí na všetky kolesá,
    - núdzová ( parkovacia) - pôsobí len zadné kolesá,
    - pomocná ( odľahčovacia ) - pôsobí na všetky kolesá.

    Kolesá

    Rozmer pneumatík : 15,00-21 TO-3

    Navijak : jednolanový s planetovým prevodom .

    Max. dĺžka lana : 85 m
    Priemer lana : 23,6 mm


    Zdroj : Príručka vodiča nákladných automobilov TATRA 815 VVN 6 x 6 - TATRA, n.p. Kopřivnice 1984

    Uloženie vojenského materiálu v kabíne.

    Výstroj vozidla - popis.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#378409Verze : 0
    Avatar
    Nákladný automobil TATRA T 815 VNN 6x6 (valník) je možné upraviť pre odsun ranených.

    T T D vozidla sú plne totožné s vozidlom T 815.

    Odsunová kapacita :

    - s využitím lavičiek 26 sediacich ranených,
    - použitím dvoch súprav DRNA : 12 ležiacich ranených na nosidlách,
    - pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.


    Zdroj : Zdrav-23-3, predpis ČSLA

    Dve súpravy DRNA na korbe valníku T 815 VNM 6 x 6.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#310196Verze : 0
    Avatar
    zdroj: www.vop028presov.sk


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#92979Verze : 0
    Avatar
    Nákladný automobil TATRA T 815 VVN 20 235 6x6.1R



    Zdroj : TATRA T 815, OMNIPOL Praha

    Rozmerový náčrt - šírka - výška vozidla.

    Bokorys vozidla.

    Pôdorys vozidla.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#315936Verze : 0
    Avatar
    Prototyp T-815 VVN 6x6, polovina osmdesátých let.


    Zdroj: Prezentační video Tatry 815, 1986

















    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#504129Verze : 0
    MOD
    Avatar
    TATRA 815 VVN 6x6


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#95867Verze : 0
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 (VPZ 409 83-64) od 156. záchranného praporu, srpen 2004.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#134672Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ve službách KFOR.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#153046Verze : 0
    MOD
    Avatar
    11. letecká základna, Žatec v roce 1993. Foto pořízeno při přejíždění ÚLu. Tuningové úpravy: 4x maják, 4x blinkr na střeše, otočený výfuk, mezi horními světlomety rampa s 10x pozička, černá střecha, záclonky, vyšší maximální otáčky motoru. Dnes se Embarassed, ale tehdy jsem byl mlád.

    T-815 VPZ 383-00-68
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#157555Verze : 0
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 (VPZ 400 87-81), 34. základna komunikačních a informačních systémů (?), 2006.








    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#160697Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 (VPZ 362 30-64) od vojenské autoškoly z Prahy-Dejvic (foceno u stadionu na Strahově), duben 2008.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#250818Verze : 0
    MOD
    Avatar
    CAS 36 na defilé hasičské techniky při ukončení hasičské olympiády CTIF v Ostravě 2009. Vozidlo vzniklo přestavbou vojenského valníku T-815 VVN 6x6 na hasičskou cisternu s nádrží 4000 l vody..


    Vlastní foto


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#320965Verze : 0
    Avatar
    V rámci svého třetího působení v operaci Trvalá svoboda na území Afghánistánu nasadila 601. skupina speciálních sil do akce i dvě upravené T-815 VVN 6x6.

    (MO ČR - www.army.cz)

    (MO ČR - www.army.cz)

    (MO ČR - www.army.cz)

    (MO ČR - www.army.cz)

    (MO ČR - www.army.cz)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#279288Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 používaná během Války v Perském zálivu 2. protiletadlovým dělostřeleckým plukem americké armády (2nd Air Defense Artillery Regiment), březen 1991. Vozidlo původně sloužilo v Německé lidové armádě.

    (US DoD)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#310969Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po skončení Války v Perském zálivu byly americké T-815 VVN 6x6 předány řecké armádě. K 28 vozidlům tohoto typu dostala řecká armáda i 24 podvalníku P-50N a 17 podvalníků P-80. Tyto prostředky má ve své výzbroji 787. dopravní prapor.


    Uvedené informace laskavě poskytl T. Metsovitis z Řecka.

    Na cvičení Dynamic Mix 1997 s americkým transportérem M113A3 (autor neznámý, via Internet)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#326244Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 řecké armády. Tento typ byl do výzbroje řeckého vojska zaveden v roce 1993.


    Zdroj: Γενικό Επιτελείο Στρατού





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#461007Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 kambodžské armády při nabíjení raketometu vz. 70, ostré střelby, 2. dubna 2013.

    (Reuters)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#485469Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 byly do výzbroje Německé lidové armády (NVA) zavedeny v roce 1984. Původně východoněmecký exemplář na snímku ze začátku devadesátých let je již zachycen poté, co byl převzat Bundeswehrem - má vojenskou poznávací značku začínající na "Y-" a zamalovaný znak NVA na dveřích.


    Zdroj: via JED Site





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#504207Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 6x6 (VPZ 388 05-13) provozovaná u Praporu zabezpečení ze sestavy Velitelství výcviku - Vojenské akademie, kasárna Vyškov-Dědice, červen 2016. Vozidlo má obuty nově zavedené pneumatiky APOLLO BULLET 15,00-21 16 PR indické výroby.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#554088Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Viděl jsem velké technické průkazy ostravských CAS 36 (nejsou to CAS 32 - má to čerpadlo Godiva o výkonu 3600 l/min) a všechny jsou na podvozku T815 VVN20 235 6x6.1R, stejně jako obdobné CASky ostravských dobráků a několik dalších CASek, které jsou různě po republice. Ve všech případech jde o valník VVN získaný z přebytků Armády ČR.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/25418#463702Verze : 0