Kawaniši H6K5 23 [Tillie]

Kawanishi H6K5 Model 23 / 川西 H6K5・九七式輸送飛行艇 二三型
     
Název:
Name:
Kawaniši H6K5 23 Kawanishi H6K5 23
Originální název:
Original Name:
九七式飛行艇二三型
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
36
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
9
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12380 kg 27293 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17500 kg 38581 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
23000 kg 50706 lb
Rozpětí:
Wingspan:
40,000 m 131ft 2,79in
Délka:
Length:
24,625 m 80ft 9,5in
Výška:
Height:
6,270 m 20ft 6,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
170,00 m2 1829.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
102,94 kg/m2 21.08 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Micubiši MK8E Kinsei 53 (Ha-33-53) vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 kW (1 200 k) v h= 3 000 m a 809 kW (1 100 k) v h= 6 200 m.
Vrtule trojlistá kovová Hamilton-Sumitomo s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm.
Mitsubishi MK8E Kinsei 53 (Ha-33-53) fourteen-cylinder air-cooled two-row radials with a single-speed supercharger,
rated at 1,282 hp for take-off, 1,184 hp at 9,845 ft and 1,085 hp at 20,340 ft,
driving a three-blade Hamilton-Sumitomo constant-speed, metal type of 10ft 9 in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
13 4414 l 2,960 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
385 km/h v 6000 m 239.2 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v 4000 m 161.6 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,25 m/s 1230.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,42 min do 5000 m 13,42 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9560 m 31365 ft
Dolet:
Range:
4947.1 km 3074 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6772.1 km 4208 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve věži za pilotní kabinou,
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v otevřeném střelišti na hřbetě trupu za křídlem,
2x pohyblivý zdvojený kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v bočních kapkovitých střelištích,
1x pohyblivý kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v zadní střelecké věži.
Pumový náklad: do hmotnosti 1 000 kg, nebo 2x torpédo Type 91 o hmotnosti 807 kg.
One flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun in forward turret,
one 0.303 inch Type 92 machine-gun in an open dorsal position,
two a twin 0.303 inch Type 92 machine-guns in each beam blister and
one flexible 0.79 inch Type 99 Model 1 cannon in a tail turret.
Bomb load: two 1,777 lb torpedoes, or up to 2,205 lbs of bombs.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
九七式大型飛行艇 二三型 - Kjúnana šiki daikei hikō-tei ni san-gata - Velký létající člun typu 97 model 2-3.
Spojenecké kódové označení: Mavis


Letová vytrvalost: 26,08 h
九七式大型飛行艇 二三型 - Kyū nana-shiki dai-kei hikō-tei ni san-gata - Type 97 Large Flying Boat Model 2-3.
Allied Code Name: "Mavis"


Endurance: 26 hours 5 minutes


Radio Equipment:
Type 96 Aero Model 3 air-to ground liaison; Type 96 Aero Model 4 air-to-ground liaison; Type 1 Aero Model 3 command liaison;
Type 0 Aero Model 4 radio homing and direction finding;
also ASV radar set Model 1 fined on some H6K5s.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Planes of the Second World War, Flying Boats, Volume Five, MacDonald, London, Revised and reprinted 1969, ISBN 356 01449 5
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
M. C. Richards, Profile No. 233, Kawanishi 4-motors Flying-Boats (H6K Mavis and H8K Emily), Profile Publication, London, UK.
http://www.combinedfleet.com/ijna/h6k.htm
http://www.go2war2.nl/artikel/535
http://www.hikotai.net/datasheets/h6k.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/h6k.html
www.lemaire.happyhost.org
http://www.arikah.com/encyclopedia/Kawanishi_H6K
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H6K5-23-Tillie-t25629#113492 Verze : 0
Jeden z bojově nasazených H6K5 ze stavu Jokohama Kókútai koncem roku 1942.


Autor: Zbyněk Válka
Uveřejněno s laskavým svolením autora.


Originál A4 scan na 300 dpi
Kawaniši H6K5 23 [Tillie] -


Kawaniši H6K5 23 [Tillie] -


Kawaniši H6K5 23 [Tillie] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H6K5-23-Tillie-t25629#375062 Verze : 0
H6K5 ze stavu Kókútai 901, Japonsko duben - květen 1945.


Autor: Zbyněk Válka
Uveřejněno s laskavým svolením autora.


Originál A4 scan na 300 dpi
Kawaniši H6K5 23 [Tillie] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H6K5-23-Tillie-t25629#375067 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Kawaniši H6K5 23 [Tillie] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H6K5-23-Tillie-t25629#110825 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více