Fiat RS.14

CMASA RS.14
     
Název:
Name:
Fiat RS.14 Fiat RS.14
Originální název:
Original Name:
Fiat RS.14
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.09.1943 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
186
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1939
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5410 kg 11927 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8200 kg 18078 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8470 kg 18673 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,540 m 64ft 1,28in
Délka:
Length:
14,100 m 46ft 3,12in
Výška:
Height:
5,511 m 18ft 0,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
50,00 m2 538.2 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Fiat A.74 RC.38 o výkonu 618 kW/840 k v 3800 m
třílistá stavitelná vrtule Fiat-Hamilton
Fiat A.74 RC.38, power 828 hp at 12500 ft
three-bladed variable-pitch Fiat-Hamilton propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2950 l 649 Imp gal / 779 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
382 km/h v 4500 m 237.4 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,17 min do 6000 m 17,17 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
1900 km 1180.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553.4 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Scotti ráže 12,7 mm ve hřbetní věži Lanciani Delta E
2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v bocích


2x 160 kg puma nebo
4x 100 kg puma nebo
6x 60 kg puma
1x .50 in Scotti machine gun in a Lanciani Delta E dorsal turret
2x flexible .303 in Breda-SAFAT machine gun in the fuslelage sides


2x 353 lb bomb or
4x 220 lb bomb or
6x 132 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Marcon, Tulio. Fiat RS 14, Ali d´Italia Mini 3. La Barcarella Aeronautica, Torino 1998.
www.alieuomini.it
URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#243325 Verze : 0
Stroj byl konstruován jako námořní průzkumný, bombardování bylo sice možné, ale nebylo prioritou (tomu odpovídá i označení RS - Ricognizione Stiavelli - Stavielli byl konstruktérem). Všechny stroje také sloužily u průzkumných jednotek
Fiat RS.14 -


Fiat RS.14 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#100524 Verze : 0
Kabina pilota Fiat RS.14B





Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/rs14.html
Fiat RS.14 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#345650 Verze : 0

Diskuse

Udelali i jeden "pozemni" kousek ale taky u toho zustalo.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#100969 Verze : 0
Verze AS.14 byla opravdu postavena, je sice odvozena od RS.14, ale jde o dost jiné letadlo, šlo o těžký bitevní letoun, s výzbrojí 1x37mm kanon, 2x12,7mm kulomet v přídi a dvěma dalšími na bocích trupu. rychlost byla 440km/h což na takový letoun nebylo špatné. Zálet byl proveden 11.8.1943 výroba pochopitelně vzhledem na situaci v Itálii už nebyla spuštěna. Podvozek byl klasický, tedy dvě hlavní podvozkové nohy a ostruhové kolečko, zatahovací.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-RS-14-t25654#101177 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více