Avro Lancaster Mk.VII

Avro Lancaster Mk.VII (FE)
     
Název:
Name:
Avro Lancaster Mk.VII Avro Lancaster Mk.VII
Originální název:
Original Name:
Avro Lancaster Mk.VII
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1945-DD.12.1945 Austin Motor Co. Ltd., Longbridge
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1945-DD.12.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
180
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16318 kg 35974 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
32659 kg 72000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.090 m 102
Délka:
Length:
21.180 m 69ft 6in
Výška:
Height:
6.250 m 20ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
120.5 m2 1297 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
271,029 kg/m2 55.51 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 24 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min, 1 126 kW (1 531 k) při 3 000 ot/min při plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 2 819 m.
Vrtule trojlisté de Havilland 5/40 s konstantní rychlostí otáček.
Rolls-Royce Merlin 24 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,610 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,510 hp at 3,000 rpm, boost +18 psi at 9,250 ft,
driving a three-blade constant-speed propellers Type de Havilland Type 5/40.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l, 100 oktanů
2x 1 818 l pomocná nádrž v pumovnici
2,154 UK gal, 100 octane
2x 400 gal auxiliary fuel tank in the bomb bay
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
461.9 km/h v ? m 287 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v 4572 m 200 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5791 m 19000 ft
Dolet:
Range:
2494.5 km 1550 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži typu Nash & Thomson FN-5,
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm ve hřbetní věži typu Martin 250CE 23A a
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-82 nebo v polokryté věži typu Rose Rice Type R.

Pumový náklad: do hmotnosti 6 350 kg
Two flwxible forward-firing .303in Browning Mk.II machine-gun in front turret Type Nash & Thomson FN-5,
two flexible 0.5in Browning Mk-2 machine-guns in dorsal turret - Type Martin 250CE 23A and
two flexible rearward-firing 0.50in Browning Mk.2 machine-guns in tail turret Type Nash & Thomson FN-82 or Type Rose Rice Type R

Bomb load: Up to 14,000 lb.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- kvůli problémům s novou hřbetní věží dodávky až po vítězství v Evropě

- většina (nebo všechny) strojů upravena na verzi FE (Far East-Dálný východ) pro útok na Japonsko - nové navigační vybavení pro dálkové lety (LORAN Mk.I, Rebecca Mk.II, H2S Mk.IIIG), tropické vybavení

- dalších 50 strojů, neoficiálně označených Mk.VII (Interim), bylo dodáno jako Mk.I s hřbetní věží FN-50, ale posunutou vpřed, jako měly být věže Martin
- due problems with the new Martin turret delivery after VE Day

- majority (or all) of aircrafts modified to FE (Far East) standard for attack against Japan - new navigation equipment (LORAN Mk.I, Rebecca Mk.II, H2S Mk.IIIG), tropical equipment

- another 50 aircraft, unoficially Mk.VII (Interim), delivered as Mk.I with standard FN-50 turret, but in more forward position intended for Martin turrets
Zdroje:
Sources:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966.
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X

Avro Lancaster Mk.VII - B Mk.VII (FE) NX727 38. peruti(?), Blízký východ cca 1946. Barevné schéma, zavedené na strojích FE, tvořily bílé horní plochy, černé dolní. 
Zdroj: http://www.zweiterweltkrieg.org/phpBB2/viewtopic.php?f=33&t=2890

B Mk.VII (FE) NX727 38. peruti(?), Blízký východ cca 1946. Barevné schéma, zavedené na strojích FE, tvořily bílé horní plochy, černé dolní.
Zdroj: www.zweiterweltkrieg.org

URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VII-t26615#338471 Verze : 0
Perutě používající Lancaster B Mk.VII/ Mk.VII (FE)

PeruťKódová písmena Období PeruťKódová písmenaObdobí
9 WS 11.1945-04.1946 104 EP 11.1945-03.1947
37 LF 06.1946-04.1947 617 AJ, KC, YZ 061945-09.1946
40 BL 01.1946-04.1947 - - -


Další stroje létaly u Central Flying School, Empire Air Navigation School, Empire Air Armament School, Empire Flying School, Station Flight Scampton, No.20 Maintenance Unit. Na fotografii nahoře zmíněná 38. peruť podle žádného ze seznamů ale Mk.VII neprovozovala, stejně jako 279. peruť, která používala volací znak RL před ní.

Zahraniční uživatelé Lancasteru B Mk.VII a B Mk.VII (FE)

ZeměRok zavedení PočetJednotky
Francie195223* 2F, 9S, 10F, 10S, 11F, 52S, 55S, 56S

*Mk.VII (FE) upravené na standard ASR - odstraněná hřbetní věž, protilodní radar, přídavné nádrže v pumovnici, pod trupem úchyty pro záchranný člun

Zdroj:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
Delve, Ken. Avro Lancaster, The Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-222-1
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VII-t26615#338492 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více