Mk.83 AIR je puma typu HDGP. Je vybavena ocasním dílem BSU-85/B. BSU-85/B je plechová krabice obsahující padákobalónové brzdné zařízení. Po odhozu z letounu se působením aerodynamických sil z ,krabice, uvolní a za pumou nafoukne nylonový padákobalon. Pilot má možnost volby a shodit pumu bez aktivace tohoto zařízení, tedy s LD.
Ráže je stejná, o obou 1000 liber. Nárazový zapalovač může být nahrazen zapalovačem přibližovacím Pro používání na letadlových lodí, kde panuje drsné prostředí (otřesy, tepelné rázy od startujících letadel s motory na přídavném spalování) byla vytvořena verze BLU-110/B. Což je Mk.83 plněna méně citlivou výbušninou.
Rozměry Mk.83
délka: 304 cm
průměr: 35,7 cm
hmotnost trhaviny: 175 kg (udáváno i 202 kg) Tritonalu, Minolu II, nebo H-6
hmotnost celkem: 460 kg
Ráže je stejná, o obou 1000 liber. Nárazový zapalovač může být nahrazen zapalovačem přibližovacím Pro používání na letadlových lodí, kde panuje drsné prostředí (otřesy, tepelné rázy od startujících letadel s motory na přídavném spalování) byla vytvořena verze BLU-110/B. Což je Mk.83 plněna méně citlivou výbušninou.
Rozměry Mk.83
délka: 304 cm
průměr: 35,7 cm
hmotnost trhaviny: 175 kg (udáváno i 202 kg) Tritonalu, Minolu II, nebo H-6
hmotnost celkem: 460 kg