Název: Name: | Jokosuka B4Y1 | Yokosuka B4Y1 |
Originální název: Original Name: | 九六式舰上攻击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Naval Air Arsenal, Yokosuka, Yokosuka DD.MM.1937-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya DD.MM.1937-DD.MM.1938 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota DD.MM.1938-DD.MM.1938 Hiro Naval Arsenal, Hiro | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 prototypů - Yokosuka 135 letadel - Mitsubishi 37 letadel - Nakajima 28 letadel - Hiro 205 letadel celkem / total | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1935 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2000 kg | 4409 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3450 kg | 7606 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3600 kg | 7937 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Délka: Length: | 10,150 m | 33ft 3,61in |
Výška: Height: | 4,360 m | 14ft 3,65in |
Plocha křídla: Wing Area: | 50,00 m2 | 538.2 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 70,00 kg/m2 | 14.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Hikari 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítivalec o vzletovém výkonu 618 kW (840 k) a 515 kW (700 k) v h= 1 200 m. Vrtule dřevěná, dvoulistá, nestavitelná o průměru 3 500 mm. | Nakajima Hikari 2 nine-cylinder air-cooled radial rated at 829 hp for take-off, and 690 hp at 3,937 ft, driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 11ft 5,8in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 278 km/h v 3000 m | 172.7 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 225 km/h v 1200 m | 139.8 mph in 3937 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,6 m/s | 708.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,0 min do 3000 m | 14,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | 1574 km | 978 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Torpédo o hmotnosti 800 kg, nebo pumy do hmotnosti 500 kg. | One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for gunner. Bomb load: one 1,764 lb torpedo, or 1,102 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九六式艦上攻撃機 - Kjúroku šiki kandžó kógekiki - Námořní palubní útočný letoun typ 96 Spojenecké kódové jméno: Jean | 九六式艦上攻撃機 - Kyúroku shiki kanjó - kógekiki - Navy Type 96 Carrier Attack Plane Allied Code Name: "Jean" |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog. 1., Cheb: Svět křídel, rok - 1994.str.38-40, ISBN 80-85280-26-4 http://www.aviastar.org/air/japan/yokosuka_b4y.php http://www.combinedfleet.com/ijna/b4y.htm http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-28.htm http://www.airwar.ru/enc/bww2/b4y.html archiv autora |