Název: Name: | Micubiši A5M3a | Mitsubishi A5M3a |
Originální název: Original Name: | 九六式三号艦戦(A5M3a) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 8,377 m | 27ft 5,8in |
Výška: Height: | 3,095 m | 10ft 1,84in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | 191.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xcrs, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 449 kW (610 k) a 507 kW v h= 4 500 m. Vrtule trojlistá kovová Ratier s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm. | Hispano-Suiza 12Xcrs twelve-cylinder Vee liquid-cooled engine, rated at 602 hp for take-off and 681 hp at 12,795 ft, driving a three-blade Ratier metal variable-pitch propeller of the diameter 9ft 6,17in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm v ose vrtule | One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-404 cannon in engine-mounted. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 九六式三号艦戦 - Kyū roku-šiki san-gō-kan-sen Jediný pokusný prototyp s řadovým motorem Hispano-Suiza 12 Xcrs a 20 mm kanónem pálícím skrz vrtuli, přestavbou typu A5M1,znikl přestavbou typu A5M1, letoun nebyl přijat, protože námořnictvo neprojevilo zájem, preferovalo hvězdicové vzduchem chlazené motory. Zachoval se pouze nákres tohoto letadla. | 九六式三号艦戦 - Kyū roku-shiki san-gō-kan-sen Prototypes with 601 hp Hispano-Suiza 12 Xcrs engine. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1 Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1 L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude, L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm www.aviastar.org www.aviastar.org http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259 www.aviarmor.net archiv autora |