Nakadžima Ki 58

Nakajima Ki-58 / 中島 キ58
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-58 Nakajima Ki-58
Originální název:
Original Name:
キ58试作多座掩护战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1940-DD.03.1941 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1940-DD.03.1941 dokončení prototypů
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1940
Osádka:
Crew:
10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6550 kg 14440 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10350 kg 22818 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11800 kg 26015 lb
Rozpětí:
Wingspan:
20,424 m 67ft 0,09in
Délka:
Length:
16,808 m 55ft 1,73in
Výška:
Height:
4,250 m 13ft 11,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
69,33 m2 746.26 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
149,29 kg/m2 30.58 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakajima Ha-109 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 118 kW (1 520 k), 1 059 kW (1 440 k) v h= 2 150 m a 971 kW (1 320 k) v h= 5 250 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm.
Nakajima Ha-109 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,499 hp at 2,650 rpm for take-off, 1,420 hp at 2,600 rpm at 6,890 ft and 1,302 hp at 2,600 rpm at 17,060 ft,
driving a three-blade constant-speed propellers of 10ft 5.98in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 700 l 594 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
490 km/h v 5000 m 304.5 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3000 m 217.5 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,13 m/s 1206.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,66 min do 5000 m 12,66 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3000 km 1864.1 mi
Výzbroj:
Armament:
5x pohyblivý kanón Ho-1 ráže 20 mm na pozicích: hřbetní střeliště, spodní gondola střeliště pro střelbu dopředu a dozadu, přední střeliště a ocasní střeliště a
3x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm na těchto pozicích boční střeliště a výstřelná štěrbina dole pod trupem.

Pumový náklad: 300 kg
Five flexible 0.79 in Ho-1 cannons
in dorsal turret, in nose turret, in tail turret and in a ventral gondola forward and backward positions and
three flexible 0.5 in Ho-103 machine-guns
one each in port/starboard beam positions and aperture for shooting under the fuselage.

Bomb load: 661lb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Nakadžima Ki-58 byl těžkým doprovodným stíhačem křižníkového typu postaveném na základě těžkého bombardéru Nakadžima Ki-49 Donryu. Celý projekt vznikl z prostého důvodu - žádný armádní stíhač neměl takový dolet, aby mohl doprovázet právě zaváděné bombardéry Donryu po celé délce jejich letu. The Nakajima Ki-58 was a long range escort fighter based on the Nakajima Ki-49 Donryu heavy bomber. As no fighter with sufficient range was then in production, Nakajima designed the Ki-58 to provide some support for the Ki-49, which was about to enter service.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.5. Nakajima Aircraft, Shuppan-Kyodo, rok 1983
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Lotnictwo Wojskowe, nr 6/2001
http://www.samoloty.ow.pl/str365.htm
www.historyofwar.org
http://www.hikotai.net/datasheets/ki49_ki58.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki58.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-58-t29256#290107 Verze : 0
Nakajima Ki-58
キ58试作多座掩护战斗机


Stručná historie:
V roce 1939 dospělo technické oddělení Rikugun Koku Hombu k myšlence, že ztráty bombardérů nad Čínou lze zmenšit pomocí těžkých doprovodných stíhaček, které jsou postaveny přímo z bombardérů. Tato idea byla ověřována také letectvy jiných států. Japonské armádní letectvo tedy objednalo stavbu tří prototypů označených jako Ki-58. Jednalo se o upravené těžké bombardéry Nakajima Ki-49-IIa.. Tyto stroje měly doprovázet bombardéry Ki-49-I.
Pumovnice byla zrušena a pod touto zrušenou pumovnicí byla instalována pancéřová vana pro dva střelce. Letoun byl přetížený, neobratný a pomalý a je velkým štěstím osádek těchto strojů, že Rikugun Koku Hombu od výroby a operačního nasazení včas upustilo, narozdíl od námořního letectva, které svůj "létající křižník" Mitsubishi G6M1 11 nasadilo.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-58-t29256#103693 Verze : 0
Připojím téměř tradičně náčrtek křižníkové stíhačky Nakajima Ki-58
Nakadžima Ki 58 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-58-t29256#108408 Verze : 0
Toto je jediná fotografie letounu Nakajima Ki-58, kterou jsem viděl, povšimněte si střelecké vany na místě pumovnice.
Nakadžima Ki 58 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-58-t29256#107393 Verze : 0
Našel jsem ještě jednu fotku tohoto letadla.
Nakadžima Ki 58 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-58-t29256#108405 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více