Název: Name: | Micubiši A7M1 11 | Mitsubishi A7M1 11 |
Originální název: Original Name: | 十七試艦上戦闘機/試製烈風 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.05.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | 06.07.1942-DD.05.1944 zadání zakázky - dokončení prototypu | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.05.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3110 kg | 6856 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4410 kg | 9722 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 10,995 m | 36ft 0,87in |
Výška: Height: | 4,280 m | 14ft 0,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,86 m2 | 332.17 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 142,90 kg/m2 | 29.27 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakajima NK9K Homare 22 (Ha-45-22) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1471 kW (2000 k) a výkonu 1155 kW (1570 k) v 6850 m Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3600 mm | Nakajima NK9K Homare 22 eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,973 hp for take-off, and 1,549 hp at 2,2474 ft. Driving a four-blade constant-speed metal propeller of Diameter 11ft 9.75in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 910 l + 2x 350 l v přídavných nádržích | internal fuel 200 UK gallons drop tanks 2x 77 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 574 km/h v 6190 m | 356.7 mph in 20300 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,54 min do 6000 m | 9,54 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 920 km | 571.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1570 km | 975.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Type 3 ráže 13,2 mm se 400 náboji na hlaveň 2x kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm s 200 náboji na hlaveň (vše v křídlech) Pumový náklad: 2x 250 kg | Two fixed forward-firing 0.52 inch Type 3 machine-guns wing-mounted, 400 rpg and two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 model 2 cannons wing-mounted, 200 rpg Bomb load: two 551 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Palubní stíhací letoun Podrobně popsáno: https://www.valka.cz/10674-Mitsubishi-A7M-Reppu-Sam | carrier-borne fighter |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 William Green, Famous fighters of the Second World War, DoubleDay, druhé vydání, rok 1975, ISBN-13: 978-0385123952 Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 7/1971, Letadla 39-45 AJ Press číslo 7 http://base13.glasnet.ru/aoj/mi/a7m.htm www.aviastar.org http://www.combinedfleet.com/ijna/a7m.htm archiv autora |