Micubiši K3M3 [Pine]

Mitsubishi K3M3 / 九〇式機上作業練習機(K3M3)
     
Název:
Name:
Micubiši K3M3 Mitsubishi K3M3
Originální název:
Original Name:
九〇式機上作業練習機「2号型」(K3M3)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1941 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
301
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
2 + 3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1360 kg 2998 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2200 kg 4850 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,780 m 51ft 9,25in
Délka:
Length:
9,540 m 31ft 3,6in
Výška:
Height:
3,820 m 12ft 6,4in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2 371.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,768 kg/m2 13.06 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 746 mm.
Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft, driving a two-blade metal propeller of diameter 9ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
430 l 94.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v 1840 m 146 mph in 6037 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
148 km/h v 1000 m 92 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,77 m/s 1726.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,5 min do 2000 m 9,5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6390 m 20965 ft
Dolet:
Range:
790 km 490.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 4x 30 kg pumy.
One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.
Bomb load: Four 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九〇式機上作業練習機(K3M3) - Kjūrei-šiki kidžō sagyō renšū-ki(K3M3) - Námořní školní letoun typ 90 model 2 (K3M3)
Spojenecké kódové jméno: Pine


K3M3 byl poslední sériově vyráběnou verzí, kterou však již nevyráběla mateřská továrna Micubiši. Letoun byl poháněn výkonným motorem Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2 a dále měl větší ocasní plochy, tato úprava byla zkoušena na civilním MS-1, což byla úprava druhého prototypu Ki-7.
九〇式機上作業練習機(K3M3) - Kyūrei-shiki kijō sagyō renshū-ki(K3M3) - Navy Type 90 Model 2 Operations Trainer (K3M3)
Allied Code Name: "Pine"


The final production version was the K3M3. This version used the 580hp Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 radial engine, and had larger tail surfaces that had first been used on the civil MS-1, itself a conversion of the second Ki-7 prototype.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm
www.historyofwar.org
www.wesworld.jk-clan.de
http://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html
www.geocities.co.jp
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M3-Pine-t30034#108059 Verze : 0
Fotografie a náčrt tohoto opravdu obstarožního letadla.
Micubiši K3M3 [Pine] -


Micubiši K3M3 [Pine] -


Micubiši K3M3 [Pine] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M3-Pine-t30034#108067 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více