Kokusai Ki 105 Ótori [Buzzard]

Kokusai Ki-105 Ohtori / 国際 キ105 「鳳」
     
Název:
Name:
Kokusai Ki-105 Kokusai Ki-105
Originální název:
Original Name:
国際 キ105 「鳳」
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.04.1945 Japan International Air Industries, Ltd., Hiratsuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.04.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9
První vzlet:
Maiden Flight:
15.12.1944
Osádka:
Crew:
4-5 + 40 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7080 kg 15609 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10380 kg 22884 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12500 kg 27558 lb
Rozpětí:
Wingspan:
35,000 m 114ft 9,95in
Délka:
Length:
19,920 m 65ft 4,25in
Výška:
Height:
5,900 m 19ft 4,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
112,50 m2 1210.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
92,27 kg/m2 18.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-26-II, vzduchem chlazeny dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 691 kW (940 k) při 2 650 ot/min
Vrtule trojlistá stavitelná
Mitsubishi Ha-26-II, fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine rated at 927 hp at 2,650 rpm for take-off,
driving three-blade variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
300 km/h v 2300 m 186.4 mph in 7546 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553.4 mi
Výzbroj:
Armament:
Žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
鳳 - Otori - pták Fénix
この機種は / - / armádní dopravní / transportní letoun
Normální náklad 3 300 kg


V Japonsku byla velmi tíživá situace s palivem, proto byla zvažována úprava letounu Ki-105 na létající tanker (viz historie).
鳳 - Otori - Phenix
この機種は / - / Army passenger / cargo aeroplane
Normal payload: 7,275 lb


The Ki-105 Ohtori, ('Phoenix') was a desperate project fomented in the last months of the Pacific War. With Allied attacks on ports and shipping, Japan's sources to fuel drying up. Therefore be adapted transport aircraft Ki-105 for use in transporting fuel from the oilfields still held in Sumatra to Japan. This required a very long range of 2500km, and to achieve this the Ki-105's engines drew on the transported fuel, and used 80% of it to reach Japan (plus what it used to reach Sumatra unloaded). Japan developed a process to make gasoline from pine tree oil, which saw whole forests destroyed to fill the tanks of a few fighter aircraft. In light of such desperation, the development of the Ki-105 as a gas-guzzling flying fuel truck seems almost sensible.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
www.aviastar.org
www.daveswarbirds.com
http://www.airwar.ru/enc/cww2/ki105.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ki-105-Otori-Buzzard-t30078#108288 Verze : 0
Kokusai Ki 105
鳳 / Otori / Buzzard
この機種は / - / armádní transportní letoun


Stručná historie:
Japonská armáda zkoušela použít pro dopravní účely velký nákladní kluzák Kokusai Ku-7, který existoval pouze jako prototyp a byl vlekán za středním bombardérem Mitsubishi Ki 67. V roce 1944, tehdy tyto testy probíhaly, však začalo být zřejmé, že je tato konfigurace dosti zranitelná a navíc Ki 67 byl příliš dobrým bojovým letounem, než aby sloužil k vlekání kluzáků. Proto byl realizován nápad na motorizaci kluzáku. První prototyp byl dokončen již v listopadu 1944, jednalo se o úpravu druhého nedostavěného prototypu Ku-7. Úprava spočívala v instalaci motorů Ha-13Ko, kdy na prodloužené nosníky ocasních ploch byly napojeny motorové gondoly a v instalaci palivových nádrží. Nový letoun byl v systému Kitai označen jako Ki 105. Zkoušky začaly v prosinci 1944 a brzy po jejich zahájení bylo zřejmé, že letoun je podmotorovaný, proto došlo k zástavbě výkonnějších motorů Mitsubishi Ha-26-II.


Výroba pokračovala velmi pomalu, dopravní letoun neměl velké priority, celkem bylo vyrobeno 5-10 sériových letadel. Japonsko bylo v roce 1945 ve velmi tíživé situaci, kromě jiného na mateřských ostrovech byl nedostatek benzínu, několik letadel Otori bylo vybaveno vnitřními nádržemi pro přepravu paliva. Letouny potom přepravovaly palivo přímo z rafinérií po trase Sumatra – Japonsko (cca 3 300 km), do letounu bylo natankováno 4 400 l benzínu a letoun na cestu do Japonska a zpět spotřeboval 3 500 – 3 600 litrů benzínu, ale již těch 20% benzínu, který zůstal v Japonsku, bylo považováno za dostačující. Doprava loďmi nebo ponorkami byla prý mnohem nebezpečnější a japonské tankery byly příliš vzácné.


Existoval ještě projekt Ki-105 Otsu, kde bylo počítáno se čtrnáctiválcovými motory Ha-102, k realizaci již do japonské kapitulace nedošlo.


Spojenecká zpravodajská služba díky leteckému průzkumu věděla jak o existenci kluzáku Ku-7 tak i o Ki-105, oběma typům však přidělila kódové jméno Buzzard, protože Ki-105 byl považován pouze za motorizovanou verzi kluzáku.
URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ki-105-Otori-Buzzard-t30078#285327 Verze : 0
...ještě jednu fotku
Kokusai Ki 105 Ótori [Buzzard] -


URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ki-105-Otori-Buzzard-t30078#114992 Verze : 0
...
Kokusai Ki 105 Ótori [Buzzard] -


URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ki-105-Otori-Buzzard-t30078#108292 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek transportního letadla Kokusai Ki-105Ko Otori.
Kokusai Ki 105 Ótori [Buzzard] -


URL : https://www.valka.cz/Kokusai-Ki-105-Otori-Buzzard-t30078#108290 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více