Název: Name: | Kokusai Ki-105 | Kokusai Ki-105 |
Originální název: Original Name: | 国際 キ105 「鳳」 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.04.1945 Japan International Air Industries, Ltd., Hiratsuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.04.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.12.1944 | |
Osádka: Crew: | 4-5 + 40 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7080 kg | 15609 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10380 kg | 22884 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 12500 kg | 27558 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 35,000 m | 114ft 9,95in |
Délka: Length: | 19,920 m | 65ft 4,25in |
Výška: Height: | 5,900 m | 19ft 4,28in |
Plocha křídla: Wing Area: | 112,50 m2 | 1210.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 92,27 kg/m2 | 18.9 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-26-II, vzduchem chlazeny dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 691 kW (940 k) při 2 650 ot/min Vrtule trojlistá stavitelná | Mitsubishi Ha-26-II, fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine rated at 927 hp at 2,650 rpm for take-off, driving three-blade variable-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 300 km/h v 2300 m | 186.4 mph in 7546 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 220 km/h v ? m | 136.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | 16404 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2500 km | 1553.4 mi |
Výzbroj: Armament: | Žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 鳳 - Otori - pták Fénix この機種は / - / armádní dopravní / transportní letoun Normální náklad 3 300 kg V Japonsku byla velmi tíživá situace s palivem, proto byla zvažována úprava letounu Ki-105 na létající tanker (viz historie). | 鳳 - Otori - Phenix この機種は / - / Army passenger / cargo aeroplane Normal payload: 7,275 lb The Ki-105 Ohtori, ('Phoenix') was a desperate project fomented in the last months of the Pacific War. With Allied attacks on ports and shipping, Japan's sources to fuel drying up. Therefore be adapted transport aircraft Ki-105 for use in transporting fuel from the oilfields still held in Sumatra to Japan. This required a very long range of 2500km, and to achieve this the Ki-105's engines drew on the transported fuel, and used 80% of it to reach Japan (plus what it used to reach Sumatra unloaded). Japan developed a process to make gasoline from pine tree oil, which saw whole forests destroyed to fill the tanks of a few fighter aircraft. In light of such desperation, the development of the Ki-105 as a gas-guzzling flying fuel truck seems almost sensible. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X www.aviastar.org www.daveswarbirds.com http://www.airwar.ru/enc/cww2/ki105.html archiv autora |